15 prikázaní zdravého jedenia

Aj vy máte občas zlý pocit, keď zhrešíte pri jedle? Kontrolujete sa? Sledujete zloženie potravín a počítate kalórie?
No dobre, možno nie až tak často a svedomito, ale určite vám občas napadne, či ten obed nebol príliš…či už ďalšia čokotyčinka nie je nad plán…a koľko budete musieť cvičiť, aby ste dali zo seba margotku, čo ste zjedli popoludní.
Existuje množstvo dobrých rád a tipov. My vám ponúkame 15 prikázaní.

15 prikázaní zdravého jedenia

  1. Nie je hanba vyhodiť trošku jedla. Hanba je pribrať z lakomstva! (Vždy si povedz, či je lepšie nedojedené jedlo vyhodiť, darovať alebo z neho pribrať).
  2. Neodmeňuj sa jedlom. Nie si predsa pes! (Odmeň sa radšej dobrou knihou, masážou, tričkom, čímkoľvek, čo ti urobí radosť 🙂 ).
  3. To, čo si nakúpiš, to si aj zješ. (Nenahováraj si, že tie čipsy kupuješ pre návštevu. Nakoniec ich aj tak zješ ty).
  4. Zakáž si zobkanie počas dňa i večer. Nie si predsa vták! (Hovor si to dookola, keď budeš mať tendenciu do niečoho ďobnúť).
  5. Čítaj zloženia potravín. Nie všetko, čo sa tvári zdravo, je zdravé. (Najmä na mäsových výrobkoch, syroch, fit tyčinkách, pečive, polotovaroch…).
  6. Jedz čo najviac listovej zeleniny. Nič zdravšie neexistuje! (Je to jediné jedlo, ktorého môžeš zjesť toľko, koľko vládzeš).
  7. Zaslúž si každé jedlo – pohybom a prácou. (Robili to tak po stáročia naši predkovia. Vždy sa sama seba pred jedením spýtaj, či si si ho naozaj zaslúžila!)
15 prikázaní zdravého jedenia
15 prikázaní zdravého jedenia

8. Nezabúdaj, že jedlo je výživa pre telo, nie pre jazyk. (A tvoj žalúdok nie je odpadkový kôš. Mysli na to vždy, keď na teba bude žmurkať sladký koláčik).
9. Neklam samu seba a nehovor si, že veď „raz za čas môžeš“. (Príležitostí na zhrešenie je stále neúrekom. Tvoja oslava, kolegova oslava, bráškova svadba… dôležité je nehovoriť si raz za čas každý deň).
10. Nie je dôležitá kvantita, ale kvalita potravín. (Radšej jednu dobrú konzervu tuniaka ako sto wifoniek).
11. Pri varení ochutnávaj s rozumom. (Bez neho môžeš zjesť až 1 porciu jedla navyše!)
12. Ak nechceš zo zlej nálady ešte aj pribrať, nezajedaj ju!
13. Pravidelná strava je ako hodinky. Keď ju dodržiavaš, všetko šľape, ako má. (Nevynechávaj jedlá, nejedz nárazovo, nevyhladuj sa tak, že potom zješ celú chladničku).
14. Keď ješ, jedz! (Nefejsbúkuj, nechoď, neponáhľaj sa. Radšej malé sústo zjedené v pokoji ako väčšie v zhone).
15. Nech je toto jedlo pre mňa liekom! (Povedz si pri každom jedle, buď zaň vďačná a maj krásny deň 🙂 ).

Oveľa viac prikázaní a tipov nájdete vo Fitness diári 2016.

Aj tieto články by vás mohli zaujímať:

Facebook Comments

Aj tieto články by vás mohli zaujímať:

Leave a Comment