Ste vo svojej práci naozaj šťastní?

Patríte k tým, ktorí chodia do práce s úsmevom a nadšením? Alebo skôr preto, že musíte? Veď treba si nejako zarábať peniaze a keď už nie je nič iné…
Dokázaným faktom je, že ak ste šťastní v súkromí, dokážete radovať aj v práci, ktorá vás viac baví a ste tak prospešnejší pre firmu. Proste šťastie sa vypláca. Spokojní a šťastní zamestnanci majú dokonca priamy vplyv na zisky firiem.
Potvrdzuje to množstvo štúdií. Špeciálnou mmetaanalýzou 225 odborných štúdií zistili Sonja Lyubomirská, Laura Kingová a Ed Diener, že pocit spokojnosti a šťastia naozaj vedie k priaznivým obchodným výsledkom.

Kam teda patríte vy? Chodíte do práce len preto, že musíte?
Alebo sa do nej doslova tešíte?
„Pocit šťastia posúva zamestnancov i lídrov na novú úroveň nezávislosti a pohody, ktorá ich následne poháňa a prináša im dlhodobú vyššiu výkonnosť i úspechy,“ píše vo svojej knihe Pozitivní leader Jan Mühlfeit. Je to svetoznámy kouč a motivátor, ktorý je zároveň poradcom pre také organizácie ako Európska komisia, OECD, či Svetové ekonomické fórum.

 

Šťastní v práci

Z týchto zistení budú mať radosť najmä šéfovia a riaditelia firiem, no rozhodne to pomôže aj vám, bežným zamestnancom. Je to totiž začarovaný kruh – šťastie v rodine, či vo vzťahoch vedie k väčším úspechom a spokojnosti v práci…a to sa zasa odráža v súkromnom živote.
Výskumy dokázali, že keď ste šťastní a spokojní, budete v zamestnaní úspešnejší:

  • o 23% sa zvýši množstvo energie pri stresovej záťaži
  • o 31% ide hore aj úroveň produktivity
  • o 37% sa zvýšila úspešnosť predajov
  • o 40% išla hore aj šanca na povýšenie
  • 3x sa zvýšila úroveň kreativity zamestnancov.

Štúdia Univerzity vo Warwicku z roku 2014 dokázala, že nespokojní zamestnanci sú s priemerom o10% menej produktívni.

šťastní v práci

Ako využiť šťastie v práci?

Vplyv šťastia zamestnancov na ich produktivitu a kreativitu dokazujú aj mnohé úspešné firmy, ktoré to využili.
Jan Muhlfeit„Napríklad Microsoft urobil mnohé zmeny, aby vytvoril prostredie, kde budú zamestnanci cítiť, že ich vedenie podporuje. Že sú za svoje úsilie odmeňovaní,“ vysvetľuje Jan Mühlfeit, ktorý takmer 22 rokov pracoval pre Microsoft, z toho 15 rokov v najužšom vedení. „Firma im ponúka možnosť pracovať z domu, programy s mentormi, kreatívne workshopy, rôzne programy pre rodiny s deťmi, programy dobrovoľníckej činnosti, firemných lekárov a kozmetické salóny. Ale tiež plán osobného rozvoja či ďalšie závideniahodné výhody.“

Nielen Microsoft, ale aj Google, Cisco, FedEx a ďalší vedia to, čo mnohí iní ani netušia: ak budú udržiavať svojich zamestnancov spokojných a šťastných, prejaví sa to na ich obchodných výsledkoch.
Pre vytvorenie skutočne skvelého pracoviska však nestačí len ponúknuť svojím zamestnancom permanentku do posilňovne alebo pár ping-pongových stolov. Ani práca v piatok z domu, či firemná práčovňa neurobia zázraky.

 

šťastní pohovorPrečítajte si tiež
Na pracovnom pohovore sa vyhnite týmto chybám.

Firma so srdcom a dušou

Áno, firma musí mať dušu a srdce, ktoré budú zamestnancov nabíjať energiou. Aby sa do práce tešili.
Tie najlepšie firmy potom investujú do profesionálneho školenia a rozvoja silných stránok svojich ľudí, aby im umožnili rast po osobnej aj profesionálnej stránke. Tieto firmy poznajú hodnotu altruizmu, koučovania a odovzdávanie moci zamestnancom.
„Majú tiež víziu a ciele spočívajúce v niečom vyššom ako len v snahe zarobiť veľa peňazí,“ myslí si Jan Mühlfeit. „Práca v takejto firme  ľudí napĺňa a má skutočný zmysel. Toto je veľmi silná kombinácia, vďaka ktorej sa ľuďom skvele pracuje nielen PRE firmu, ale tiež S ňou.“

 

Je to naozaj len práca?

Takže späť k úvodnej otázke – chodíte do práce radi? Alebo len z donútenia?
Je neuveriteľné, koľko ľudí sa neteší, dokonca idú do práce s odporom. Alebo prinajmenšom s ľahostajnosťou. Podľa prieskumu Gallup, ktorý urobili vo vyše 140 krajinách celého sveta, je až 87% zamestnancov neangažovaných. Sú apatickí, bez záujmu, prídu si odrobiť svojich 8,5 hodiny a utekajú preč. To sa odráža na ich produktivite a kreativite…ale tiež následne na ich osobnom živote.

Mnohí ľudia sa snažia v práci iba zabiť čas, „nejako prežiť“, prípadne znásobiť alebo ponaťahovať prestávky na obed, kávičku alebo cigaretku.
Dokonca existujú aktívne neangažovaní zamestnanci. Tí ničia firmu úmyselne, alebo podvedome. Zbytočne si vyžadujú čas manažérov, zahlcujú ich dlhými a neproduktívnymi e-mailami. Často si berú home office (na ktorom robia minimálne), hodia sa na maródku, kašľú na bezpečnosť práce, vyrábajú chaos a všeobecne provokujú a dráždia ostatných kolegov okolo seba.

Foto: Pixabay.com, Wikipedia

Aj tieto články by vás mohli zaujímať:

Facebook Comments
(Visited 183 times, 1 visits today)

Aj tieto články by vás mohli zaujímať: