Buď ju milujeme takú, aká je, alebo hľadáme nové možnosti, ako ju vylepšiť. K reklame v online priestore treba pristupovať flexibilne a dynamicky. Je to novou digitálnou dobou a vždy lepšími spôsobmi propagácie. Navyše aj dobre nastavená a zacielená online reklama je výsledkom procesu – procesu digitálneho marketingu, kde reklamné kampane úzko súvisia s vlastným obsahovým marketingom.
Aké sú hlavné výhody online reklamy?
Digitálna reklama umožňuje bližšie definovať publikum a regulovať investované financie pre tento typ marketingu. Na základe toho zisťujeme, kto sú naši užívatelia a či sa nám náklady na online reklamu niekoľkonásobne vrátia.
Vyplýva to z toho, ako dobre poznáme a ako vieme v praxi uplatniť základné vlastnosti a funkcie digitálnej reklamy:
- Online reklama je transparentná a umožňuje vyhodnocovať, akú časť publika zaujala. Bližšie určuje publikum podľa sociálnych a ďalších charakteristík. Cieli aj na základe veku, pohlavia, lokality či záujmov.
- Čím viac informácií o publiku získame, tým flexibilnejšie reaguje na aktuálne potreby.
- Online reklama je navyše skvelým nástrojom komunikácie. Vytvára „signál“ nielen zo strany od zadávateľa ku zákazníkovi, ale aj naopak (formou ankiet, komentárov, súťaží a pod.).
Prečítajte si tiež
Viete sa predať? Ako sa presadiť a presvedčiť ľudí?
Online reklama má stáť za prečítanie
Alebo aj za obyčajné nahliadnutie. Inak je neefektívnou a nespĺňa potreby dopytu. Užívatelia sa v online priestore pohybujú pomocou výrazov a fráz. Keď ich zosumarizujme, vieme navrhnúť obsahovo logickejšiu štruktúru reklám (ale aj navigácie webu). Využívame na to analýzu kľúčových slov ako nástrojov pre relevantný dopyt v istom podnikateľskom zameraní. Analýza je skvelá dvojitá zbraň – reagujeme ňou aj na situáciu u konkurencie, na jej kľúčové slová, ktoré robia reklamu výkonnejšou a webové stránky vyhľadávanejšími.
TS, foto: Billion Photos / Shutterstock.com