Ako nájsť správneho odborníka

LinkedIn

Živnostník či majiteľ obchodnej spoločnosti – každý musí sebe alebo svojej firme nejakým spôsobom
robiť reklamu, pretože je pre úspešné podnikanie nevyhnutná. Robí sa za účelom zvýšenia predaja a teda i tržieb. Zároveň má zvyšovať povedomie o firme a budovať značku.
V internet marketingu existuje niekoľko možností, ako tieto zámery dosiahnuť. Okrem aktívneho pôsobenia na rôznych sociálnych sieťach a klasickej platenej internetovej reklamy je účinným online marketingovým nástrojom seo optimalizácia. Bez webovej stránky sa však nikam nedostanete.

 

Základom je dobrý web

Webová stránka prezentuje vo virtuálnom svete Vašu spoločnosť, služby či produkty. Mala by zaujať návštevníka natoľko, aby ju neopustil do troch sekúnd a v závislosti od jej charakteru došlo k registrácii, nákupu či vyplneniu formulára. Pre ľudí je dôležitý nielen pútavý a relevantný obsah, ale aj prehľadnosť a štruktúra webstránky. Navyše, bez kvalitného webu nedokáže urobiť zázraky ani najlepší SEO odborník.

 

Vyladené SEO

Pod skratkou SEO (Search Engine Optimization) rozumieme optimalizáciu webových stránok pre internetové vyhľadávače. Cieľom seo optimalizácie teda je, aby sa Vaša webstránka na základe hľadaného kľúčového slova alebo frázy objavila na popredných pozíciách v googli a tým sa zvýšila jej návštevnosť.

 

Modelový príklad

Dajme tomu, že ste advokátska kancelária sídliaca v Bratislave, s pobočkami aj v iných mestách Slovenska a ponúkate služby v oblasti trestné právo, pracovné právo, právo nehnuteľností, atď. Samozrejme, že máte svoju webovú stránku, ale viete, koľko takých advokátskych kancelárií s vlastným webom na Slovensku a v samotnej Bratislave existuje? A tu nastáva problém…

seo pre web

Ako dáte svojim potenciálnym klientom o sebe vedieť a akým spôsobom? Ľudia hľadajúci právnika, alebo hocijakého iného odborníka, sa väčšinou spoliehajú na google vyhľadávač. Dopyt po právnických službách je relatívne veľký, ale veľká je aj konkurencia. Preto je riešením pre Vás seo optimalizácia, ktorá Vám konkurenčnú výhodu zabezpečí v podobe niektorej z prvých pozícií vo výsledkoch vyhľadávania.

Do googla zadávajú ľudia hľadaný výraz alebo skôr frázu heslovite, teda namiesto „právnik z bratislavy“ uvedie väčšina z nich právnik bratislava“.
Z pohľadu SEO je táto informácia dôležitá, ide o kľúčový výraz. Ak však človek nenájde v odkazoch na prvých pár miestach to čo chce, nepokračuje na odkazy nižšie. A tobôž nie na druhej, tretej a nasledujúcej strane vyhľadávača. Radšej zmení hľadaný výraz na „právnik trestné právo“ alebo „právnik bratislava trestné právo“. Z tohto dôvodu by mala byť optimalizácia robená zvlášť pre každé mesto a aj oblasti práva, na ktoré sa v SEO kampani chcete zamerať.
Ďalej v príklade vidno, že obsah a štruktúru webovej stránky naozaj netreba podceňovať. Ak by totiž tento človek pri rozkliknutí odkazu na Vašu webovú stránku hneď videl, že poskytujete aj služby v oblasti trestného práva, nemusel by pokračovať v klikaní na iné odkazy. A s veľkou pravdepodobnosťou by už aj kontaktoval Vášho právnika kvôli termínu.

freelancer silvia púchovskáPrečítajte si tiež
Freelancer. 20 tipov, ako zarobiť a kde preraziť.

 

SEO špecialista

SEO špecialista sa zaoberá on page faktormi, off page faktormi a technickou stránkou webu. V praxi to znamená, že Vám pomôže pri architektúre a obsahu webovej stránky, určení kľúčových výrazov s dôrazom na zámer vyhľadávajúceho (chce niekto trestné právo študovať alebo hľadá právnika?), pri úprave meta tagov a URL adresy, prelinkovaní s inými relevantnými webmi. Ale aj s rýchlosťou načítania Vašej webovej stránky a všetkými ostatnými náležitosťami, ktoré ju posunú vo výsledkoch vyhľadávania smerom nahor.

— PR článok —


                                                                       Páčil sa ti článok? Pošli ho ďalej!

About Author

Dana

Mám dlhoročné skúsenosti v marketingu na strane klienta, ako aj s prácou v reklamných agentúrach. Píšem o rôznych témach, oblastiach, ale najmä pre ženy.