Hlavným cieľom každého marketingového úsilia je odlíšiť sa od ostatných spoločností, byť videný a upútať pozornosť potenciálnych zákazníkov, ale o to isté sa samozrejme snaží aj konkurencia. Ako teda uspieť?
Pokračujte v čítaní a zistíte, ako môžete v konkurenčnom prostredí vyniknúť a získať pritom ďalšie výhody.
Používajte sebavedomý branding
Branding zohráva veľkú úlohu pri presnej definícii toho, kto ste a čo robíte. A to vytvára dôveru. Kvalitný, no hlavne konzistentný branding vás môže odlíšiť od konkurencie. Ale ako?
Ešte predtým, než sa zameriate na online prostredie, vyskúšajte niečo osobnejšie. Produkty s logom alebo vtipnou myšlienkou z dielne vašej firmy, o ktorých potlač na textil alebo hrnček sa postará špeciálna sublimačná tlač.
Výrazné logo v prevedení kvalitnej a odolnej tlače upúta. A koniec koncov potom môžete aj tieto produkty propagovať na sociálnych sieťach a svojich produktových stránkach. Takýto otvorený a konzistentný branding nie je nepríjemný ani rušivý, ale naopak vyniká a je zapamätateľný.
Pochváľte sa certifikátom
Podnikanie na základe medzinárodne uznávaných ISO noriem sa dnes veľmi cení. Získať preto certifikát kvality alebo bezpečnosti, je pre vás a vašu firmu vo svete obrovskej konkurencie ďalší dobrý krok. A ani ISO 9001 výhodná cena vás od tohto kroku určite neodradí.
Nájdite jednu vec, v ktorej ste najlepší
Spomeňte si na to, keď ste vo svojom živote dostali najlepší zákaznícky servis. Zďaleka najlepší zákaznícky servis vo vašom odvetví je jedným zo spôsobov, ako sa odlíšiť od konkurencie.
Samozrejme, je to skôr investícia do marketingu, aby boli vaši zákazníci spokojní, pretože spokojný zákazník určite rozšíri vaše meno medzi priateľov a známych.
Neporovnávajte sa s konkurenciou
Rolls Royce sa neporovnáva s Fordom a ani Nordstrom sa neporovnáva s H&M. Prečo? Pretože sú to 2 úplne odlišné značky, ktoré predávajú produkty na úplne odlišných koncoch spektra.
Je samozrejme, že zhruba 88 % kupujúcich si pred kúpou produktu urobí online prieskum. YouTube, recenzie na Amazone a ďalšie porovnávacie weby uľahčujú ľuďom dozvedieť sa všetko o vašej spoločnosti skôr, ako sa rozhodnú.
Nič však neovplyvní vašu hodnotu v očiach zákazníkov viac, ako keď sa porovnáte s konkurenciou. Nemusíte upozorňovať na konkurenciu.
Ľudia, ktorí sa zaujímajú o vašu značku, no pohrávajú sa aj s myšlienkou na inú, budú dostatočne porovnávať sami. Stredobodom vášho marketingového úsilia by ste mali byť vy, nie vaša konkurencia.
Prečítajte si tiež
Lucy Pug: 5 rád, ako mať zo seba lepší pocit.
Nechajte svoj obal vyniknúť
Obal vášho produktu je jediný marketingový nástroj, ktorý osloví 100 % vašich zákazníkov. Preto je dôležité, aby obal vášho produktu odzrkadľoval nielen vašu značku, ale aby sa odlišoval aj od konkurencie.
— PR článok —
Zdroj obrázka: ImageFlow/Shutterstock.com, Pexels.com