Cashback je technika, ktorá sa v posledných rokoch stala populárnou najmä v oblasti elektronického obchodu a maloobchodu všeobecne. V závislosti od programu a obchodníka môžu nakupujúci získať späť približne 1 až 15 % svojich výdavkov. Aké sú však výhody a nevýhody cashbacku pre predajcov a nakupujúcich?
Výhody a nevýhody programu odmeňovania Cashback
Programy cashback odmien majú určité plusy a mínusy. V prvom rade prináša podnikom mnoho výhod. Tento program pomôže osloviť širšiu cieľovú skupinu a potenciálne získať viac nových zákazníkov. Prostredníctvom tohto programu sa môže zlepšiť aj viditeľnosť a reputácia značky. Predajcovia môžu lepšie spoznať svojich zákazníkov a sledovať svoje predaje.
Okrem toho tento program dokáže zvýšiť predaj práve tým, že sa zákazník bude tešiť na odmeny, a preto bude jednoduchšie jeho rozhodovanie pri nakupovaní. Návštevnosť e-shopu a zisk sa prirodzene zvýšia. Rovnako môže tento program zvýšiť dôveryhodnosť zákazníkov a ich vernosť.
Má cashback nejaké nevýhody?
Nevýhodou je jedine to, že tieto postupy ešte zatiaľ nie sú prirodzenou súčasťou nákupných procesov zákazníkov. Preto býva náročné pre predajcov im takúto kampaň priblížiť. Ak sa na to pozrieme z pohľadu zákazníka, pre nich je nevýhodou práve vznik nadmerných výdavkov v snahe získať čo najvyšší cashback.
Napriek nevýhodám sú cashbackové programy výhodnou stratégiou pre predajcov. Na začiatku si musí predajca vytvoriť vzťah s cashbackovým portálom, akým je napríklad www.bilionbuy.com. Je to portál, ktorý pomáha predajcom manažovať cashback a vernostné programy.
Výhody cashbacku určite prevyšujú jeho nevýhody a preto sa oplatia pre zákazníkov rovnako ako pre predajcov. Jeho rastúca popularita v oblasti elektronického obchodu naznačuje, že zákazníci sú čoraz viac motivovaní vyhľadávať a využívať výhody, ktoré tieto programy ponúkajú.
TS, foto: elements.envato.com