Ako si doma vytvoriť skutočne útulný home office?

Pinterest LinkedIn Tumblr +

Domáce pracovné prostredie, ktoré stále vyzerá útulne, môže byť kľúčom k produktivite a pohodliu práce z domu. Predstavujeme vám niekoľko tipov, ako túto rovnováhu dosiahnuť.

ikona zdvihnutý palecVýber správneho priestoru

Začnite voľbou vhodného miesta pre váš domáci kancelársky kútik. Vyberte si miesto, kde sa budete cítiť pohodlne a kde získate dostatočný prísun prirodzeného svetla. To vytvorí príjemné pracovné prostredie a dostatok denného svetla výrazne ovplyvní aj vašu výkonnosť.

ikona zdvihnutý palecStavte na kvalitný nábytok

Do správneho priestoru treba, samozrejme, zvoliť aj vhodné vybavenie. Investujte do ergonomického nábytku, ako sú tie najlepšie kancelárske stoličky s podporou chrbta a pracovné stoly s dostatočným priestorom na všetko potrebné. Zvoľte nábytok, ktorý je príjemný a hodí sa k zvyšku interiéru.

ikona zdvihnutý palecVýber dekorácií s mierou

útulný home officeChcete si skrášliť tento kútik pomocou dekorácií? V takom prípade zvoľte predmety s emocionálnou hodnotou, a teda také, ktoré vám pripomínajú pohodlie, pohodu a teplo domova. Vynímať sa tak na poličkách môžu rodinné fotografie či osobné veci, ktoré vám umožnia cítiť sa bližšie k rodine a blízkym aj počas práce. S ich množstvom to však nikdy nepreháňajte! V opačnom prípade by ste dosiahli akurát tak chaos, ktorý by vás dennodenne zamestnával a rušil pri práci.

ikona zdvihnutý palecOrganizácia je kľúčom k efektivite

Udržiavate svoj stôl dobre organizovaný? Dokumenty a kancelárske potreby patria do zásuvky, svoje uplatnenie tu však nájdu aj rôzne policové regály a úložné boxy. Práve vďaka nim docielite, že tento priestor nebude pôsobiť chaoticky a všetko bude mať svoje miesto. Je to dôležité, pretože čistý a organizovaný pracovný priestor je kľúčom k efektivite a koncentrácii pri práci. Pamätajte, žiadne rozhádzané dokumenty na stole, zamotané káble či iné rušivé prvky. Nech na stole zvíťazí minimalizmus!

ikona zdvihnutý palecRovnováha medzi prácou a súkromím

Okrem organizácie priestoru netreba zabúdať ani na efektívne rozvrhnutie svojho denného režimu. Základom je oddeliť pracovný čas od toho osobného. Ako to ale docieliť? Stanovte si pracovné hodiny, ktorými sa budete riadiť. Len tak dosiahnete rovnováhu.

Nezabúdajte ani na pauzy a relax. Pravidelné pauzy na oddych vám umožnia načerpať energiu a uvoľniť stres. Vytvorte si relaxačný kútik v blízkosti pracovného stola, kde si môžete chvíľu oddýchnuť a načerpať nové sily, no nezabúdajte, že všetkého priveľa škodí.

home office seriál fakty na dlaniPrečítajte si tiež
Home office. 10 užitočných tipov a zaujímavostí.

ikona zdvihnutý palecDocielenie príjemnej atmosféry

Ďalšími skvelými tipmi pre zútulnenie home office sú:

  • rastliny,
  • dobré osvetlenie,
  • príjemná hudba,
  • pravidelné obmeny v zariadení a dizajne.

Vytvorenie domáceho pracovného miesta, ktoré stále vyzerá útulne, môže znamenať rozdiel medzi tým, že sa na svoju prácu tešíte a pracujete efektívne, a tým, že sa cítite izolovaní a v strese. S týmito tipmi môžete vytvoriť útulné a produktívne pracovné prostredie v pohodlí svojho domova.

TS, foto: fizkes – stock.adobe.com, freepik.com


Zdielať

About Author

Komentáre sú uzavreté.