Komunikačná platforma, ktorú Slováci veľmi dobre poznajú a patrí medzi najpoužívanejšie aplikácie, cez ktoré môžu spolu komunikovať prišla nedávno s novinkou. Vďaka spolupráci so spoločnosťou Snapchat, Viber nie je už len miestom pre chaty, hovory a videohovory. Je už aj miestom, kde sa môžu používatelia zabávať a posielať svojim priateľom zaujímavejší obsah. O tom, čo sa aktuálne vo Viberi deje a chystá, ale aj o tom, čo spoločnosť Rakuten Viber teší odpovedá Zarena Kancheva, marketingová a PR riaditeľka pre Európu.
Viber ovláda slovenčinu a neodpočúva
»Aká je súčasná pozícia Viberu v Európe a na Slovensku?
Zarena Kancheva: Viber si dlhodobo udržiava silnú vedúcu pozíciu v regióne CEE s priemerom 73% na našich kľúčových trhoch. Sme radi, že na Slovensku máme tiež silnú používateľskú základňu, pretože má Viber nainštalovaný až 47 % používateľov smartfónov.
»Ako sa Viber snaží odlíšiť od konkurenčných aplikácií?
Zarena Kancheva: Viber od začiatku rástol, a čo je najdôležitejšie zostal v povedomí viac ako desať rokov v jednom z najkonkurencieschopnejších odvetví na celom svete. Naša ponuka sa v priebehu rokov vyvíjala a prinášala používateľom väčšiu hodnotu, ale zároveň zostal nedotknutý náš kľúčový prísľub zachovania súkromia a bezpečnosti používateľských údajov. Nečítame správy našich používateľov, nemáme algoritmy na odpočúvanie ich hovorov a neposkytujeme údaje o osobných rozhovoroch tretím stranám za účelmi speňažovania.
Zároveň sa nám podarilo nájsť spôsob, ako zvýšiť tržby a udržať udržateľný obchodný model, ktorý je v našom odvetví úplne jedinečný. V neposlednom rade sa tešíme, že Viber ovláda slovenčinu, vďaka čomu ponúkame lokalizovaný obsah a obsah šitý na mieru našim používateľom z celého sveta.
Exkluzívne partnerstvá
»Čo sú Viber komunity? Čo ponúkajú používateľom?
Zarena Kancheva: Ako súčasť nášho základného prísľubu spájať ľudí sme vytvorili „komunity“ – kanál pre tvorcov obsahu, vedúcich komunít a značiek s cieľom vybudovať virtuálny priestor, v ktorom komunikujú so svojim publikom a ľuďmi, ktorí sa v danej komunite nachádzajú.
»Aké sú partnerstvá/komunity, ktoré Viber prináša slovenským používateľom?
Zarena Kancheva: Aktuálne máme potvrdených niekoľko pozoruhodných partnerstiev, na ktoré sme veľmi hrdí.
- Žive/Aktuality, najväčšie technologické vedecké médium, prichádza s dvoma balíčkami nálepiek a dvoma komunitami.
- Slávny športový klub HC Slovan rozveselí všetkých svojich fanúšikov priamo v chate.
- Sloboda Zvierat sa vďaka službám a produktom Viber priblíži všetkým ľuďom, ktorým záleží na opustených zvieratách.
- Pokračujeme v úspešnom partnerstve s Lonely Planet tým, že ich komunite ponúkame nový balíček nálepiek a zaujímavejší obsah.
Chystáme tiež viac zaujímavých projektov, z ktorých sme nadšení a oznámime ich v blízkej budúcnosti. Slovenský trh má veľký potenciál a sme nadšení, že v ňom môžeme pracovať s nápadmi a projektmi bez limitov.
Zábava s rozšírenou realitou
»Viber nedávno rozbehol spoluprácu so spoločnosťou Snap, aby v aplikácii ponúkol filtre. Môžete nám o tomto partnerstve povedať viac?
Zarena Kancheva: Rakuten Viber pridal do svojej aplikácie kúzlo šošoviek rozšírenej reality (AR) prostredníctvom partnerstva so spoločnosťou Snap Inc, ktorá je na Slovensku už naplno rozbehnutá. Používatelia sa teraz môžu zabaviť pomocou rôznych objektívov a zdieľať ich priamo v chate alebo na iných platformách. Pridanou hodnotou je, že budeme mať lokalizované šošovky (filtre), aby sme sa ešte viac priblížili našim používateľom na Slovensku.
Obchodní partneri budú mať tiež možnosť vytvárať vlastné šošovky pre svoje komunity na našej platforme. Tieto sponzorované a značkové šošovky poskytnú firmám a spoločnostiam vysoko interaktívnu cestu, ako sa spojiť s potenciálnymi zákazníkmi, a zároveň budú spoločnosti Viber ponúkať ďalší zdroj príjmov.
»Je bezpečnosť používateľov a informácií pre Viber prioritou?
Zarena Kancheva: V spoločnosti Viber sme sa zaviazali poskytnúť ľuďom najvyššiu možnú úroveň ochrany osobných údajov v celej aplikácii a kontrolu nad údajmi nevyhnutne potrebnými iba na to, aby Viber mohol prevádzkovať svoje služby. Ponúkame tak väčšiu transparentnosť a lepšiu kontrolu nad veľmi obmedzeným množstvom údajov, ktoré musíme zhromažďovať, aby sme mohli poskytovať služby Viber.
Prečítajte si tiež
17 užitočných tipov, ako správne nabíjať batérie do mobilu.
»Vidíte rozdiel v prístupe ľudí k Viberu počas obdobia koronavírusu? Nárast, zmena správania a podobne? Ako sa Viber vysporiadal s komplikáciami za posledných 15 mesiacov?
Zarena Kancheva: Keďže sa svet naďalej prispôsobuje „novému normálu“, ľudia stále potrebujú jednoduché riešenia svojich rozhovorov – či už v práci, v škole alebo v rodine. Viber presne takúto jednoduchú komunikáciu ponúka svojim stovkám miliónov používateľov z celého sveta zadarmo v rámci aplikácie. Prirodzene sme zaznamenali prudký nárast používania našej aplikácie v mesiacoch obmedzovania a sociálnej izolácie.
Vďakabohu, môžeme povedať, že sme si zachovali angažovanosť v našej aplikácii aj počas tohto neľahkého obdobia a boli sme spoľahlivým partnerom pri spájaní ľudí v každodennom živote s cieľom dosiahnuť lepšie, efektívnejšie a bezpečnejšie spojenia.
— PR článok —
Foto: Viber