Ako posilniť fyzické a psychické zdravie v čase pandémie

LinkedIn

Pandémia má vplyv nielen na fyzické zdravie, ale aj na psychiku – mnoho ľudí v tomto náročnom období podlieha stresu a strachu. Obavy z ochorenia COVID-19 a z toho, čo všetko môže vírus spôsobiť, má negatívne následky aj na rodinné vzťahy.
V období pandémie je dôležité nezabúdať, že psychické zdravie je rovnako dôležité, ako zdravie fyzické. Negatívne myšlienky, neistota, stres či hnev oberá rodiny o radosť zo života. Ako sa ubrániť negatívnym emóciám?

Kto chce byť vo forme po telesnej i mentálnej stránke, ten by mal svoje zdravie pravidelne posilňovať pobytom v prírode a športom. Príroda a šport je nevyhnutnou súčasťou zdravého životného štýlu a vhodnou prevenciou pred mnohými fyzickými i psychickými ochoreniami – utužuje zdravie komplexne.

 

Vyberte sa do hôr

Kvitnúca jarná príroda vo vyššej nadmorskej výške, hrejivé slnečné lúče a vzduch obohatený o fytoncídy z horských rastlín sú dobrými dôvodmi na pobyt v horách. Rybačka pri horskom jazere dokáže poskytnúť blahodarný, plnohodnotný oddych.
Pokiaľ milujete prírodu, vodu, ticho a pokoj, rybolov bude pre vás tým pravým, skvelým relaxom. Stačí si zadovážiť základné rybárske potreby – stojan na udice, prúty, navijaky, háčiky, sieťky … a môžete sa oddávať posedeniu pri jazere v krásnej prírode. Trávenie voľného času na čerstvom vzduchu v lone prírody prináša maximálne uvoľnenie, uzdravuje telo aj myseľ. Panenská príroda so svojimi úžasnými obrazmi regeneruje a dodáva rovnováhu. Spoločná rybačka je nielen elixírom zdravia, ale skvelo utužuje aj rodinné vzťahy.

Prečítajte si tiež
Užitočné rady odborníkov, ako sa doma liečiť z covidu.

 

Cyklistické výlety

Pokiaľ patríte k tým, ktorí sa radi bicyklujú, neváhajte a do hôr si zoberte aj svojich dvojkolesových kamarátov. Cyklistika znižuje nepriaznivé následky stresu a znižuje hladinu stresového hormónu v tele. Pohyb na bicykli zlepšuje nielen fyzickú, ale aj psychickú kondíciu. V horskom teréne skvelo poslúžia aj celoodpružené elektrobicykle, s ktorými rýchlo a jednoducho prekonáte desiatky kilometrov denne. No ani pri výletoch na bicykloch s elektrickým pohonom nezabudnite na cyklistické prilby, aby bola vaša jazda bezpečná.

A nepodceňte ani správne dýchanie. Pre správne dýchanie pri bicyklovaní je nevyhnutná dobrá práca hlavného dýchacieho svalu – bránice. Bránica sa nachádza na rozhraní hrudnej a brušnej dutiny. Pri nádychu sa rozširuje do strán a smerom nadol, pri výdychu sa vracia do svojej základnej polohy, pričom spolupracuje s ostatnými dýchacími svalmi a inými orgánmi. Pokiaľ pri bicyklovaní cyklista správne dýcha, jazda mu dopraje väčšiu radosť z pohybu a tiež lepšie vyvetrá hlavu.

— PR článok —
Foto: Dreamstime.com


                                                                       Páčil sa ti článok? Pošli ho ďalej!

About Author