Už ste sa niekedy zamysleli nad tým, aké vybavenie je najvhodnejšie do vašej kancelárie? Či je pripravená na každú situáciu? Nechýba vám v nej nejaký dôležitý doplnok, ktorý by vám mohol výrazne zjednodušiť alebo spríjemniť prácu?
Existuje niekoľko základných pravidiel rozmiestnenia a upratania priestoru, aby sa vám žilo lepšie, pracovalo efektívnejšie a cítili ste sa pohodlne. Či už je to svetoznáma konzultantka v organizovaní hmotných vecí Marie Kondo, alebo ďalšia Japonka Hideko Jamašitová, ktorá napísala skvelú knihu Danšari o umení upratovať, zhodujú sa v jednom: všetko má svoje miesto, ponechajte si len veci, ktoré používate a najkrajšie sú tam, kde majú byť.
Máme pre vás pár tipov na kancelárske pomôcky, ktoré by rozhodne nemali uniknúť vašej pozornosti. Aby ste sa cítili v práci ešte lepšie a užitočnejšie.
Aby bol na stole poriadok
Ceruzky a kancelárske sponky rozhádzané všade po stole. Perá zašantročené pod všemožnými papiermi a zvýrazňovače ktovie kde. Pripomína vám to niečo?
Ak už nikdy nechcete zúfalo hľadať potrebné pero, kúpte si povedzme úplne jednoduchý, no účelný stojan na písacie potreby. Vybrať si môžete zo stojanov rôznych tvarov a s rôznym počtom priehradiek. V nich budete mať písacie potreby prehľadne usporiadané a pekne po ruke.
Pretože nesmierne dôležité je, aby ste mali na stole poriadok. Len tak budete mať poriadok aj v hlave a myšlienkach. A to je v práci nevyhnutnosť.
Nestrácajte dokumenty
Tlačíte veľké množstvo na seba nadväzujúcich dokumentov, s ktorými musíte ďalej pracovať? Mat ich ten tak zoradené za sebou je celkom riskantné. Ak vám vypadnú z ruky, môže vás čakať dlhá práca s ich zoradením. Navyše manipulácia s nimi tiež nie je práve pohodlná.
Zahoďte tento nešikovný spôsob a radšej si dokumenty zviažte. Uvidíte, že vďaka tomu bude váš život menej komplikovaný. Zvoliť si môžete krúžkový viazač, alebo termoviazač. Krúžkový viazač pojme väčšie množstvo papierov, avšak vyžaduje trošičku šikovnosti.
Laminátor je zasa rýchla a jednoduchá tepelná väzba v obaloch s lepidlom, do ktorých sa vložia dokumenty. V zariadení sa lepidlo roztaví a vložené dokumenty vsiaknu lepidlo. Ak teda potrebujete nejaký dokument uchrániť pred vlhkom a vodou, zvýšiť jeho životnosť alebo mu pridať väčšiu dôležitosť, pomôže vám práve laminátor.
Pri výbere si dajte pozor na to, aký formát laminátor dokáže spracovať. Nezabudnite si tiež priobjednať laminovaciu fóliu.
Kam s citlivými dokumentmi?
Ak pracujete s dokumentmi, na ktorých sú citlivé údaje (či už zo zákona, alebo ich za citlivé považuje vaša firma), neexistuje pohodlnejší spôsob ako ich zlikvidovať, než ich prehnať skartovačkou. Tá by sa mala kúpiť aspoň do jednej kancelárie vo firme.
Áno, zákon naozaj ukladá, že dokumenty s určitým obsahom musíte povinne zničiť a dokonca ich rozdeľuje do niekoľkých kategórií citlivosti. Podľa toho potom musíte voliť príslušnú skartovačku. Tá z vášho dokumentu spraví pásiky presne takej šírky, akú zákon požaduje.
S chuťou do kancelárie
Toto je pár tipov na doplnky do kancelárie, ktoré vám uľahčia prácu, neraz zjednodušia a zefektívnia vašu činnosť. Niektoré si okamžite zamilujete a vaša práca už nikdy nebude taká chaotická a zložitá ako predtým.
Toho, čo by vám nemalo chýbať v kancelárii existuje však oveľa viac.
Máte problém s dochvíľnosťou? Zaveste si v kancelárii nástenné hodiny.
Opúchajú vám kvôli celodennému sedeniu nohy? Neriskujte kŕčové žily a rýchlo sa poponáhľajte pre opierku nôh.
Potrebujete mať nejaké informácie stále na očiach alebo ľahko prístupné? Alebo si chcete čas strávený v práci spríjemniť pohľadom na fotky vašich blízkych? S tým vám pomôže nástenka.
Pomocníkov do kancelárie je od výmyslu sveta. Buďte kreatívni, skúšajte a obmieňajte. Neraz sú to úplne triviálne veci, nad ktorými by ste mávli rukou, no po odskúšaní si uvedomíte, ako dokážu byť aj jednoduché veci skvelým pomocníkom do kancelárie. Zjednodušte a spríjemnite si prácu, keď sa to dá 🙂