Kôprovský štít. Nádherný vrchol, ktorý pripomína orlie hniezdo

Pinterest LinkedIn Tumblr +

Jeden z ôsmich turisticky prístupných vrcholov vo Vysokých Tatrách. A veľmi obľúbený aj navštevovaný. Kôprovský štít je vysoký 2363 metrov a zvykne sa nazývať aj ako orlie hniezdo. Výhľad z jeho vrcholu patrí medzi najkrajšie vo Vysokých Tatrách. Výhodou je, že tu nenájdete množstvo turistov, keďže časť trasy je spoločná s Rysmi. A väčšina z nich si vyberie trasu práve na viac známe Rysy 🙂
Ak teda hľadáte pokojnejšiu turistiku s nádherným výhľadom, vyberte sa na rázcestí značiek doľava- smer Kôprovský štít. Nachádza sa v závere Mengusovskej doliny a bežná trasa vedie okolo Veľkého Hincovho plesa. Tak vyrazte s nami na pekný výstup – popíšeme vám, odkiaľ vyraziť, kadiaľ ideálne ísť a čo môžete vidieť.

Štartujeme zo Štrbského plesa

Túra sa teda začína na Štrbskom plese, kde sa ľahko dostanete autom, tatranskou električkou alebo autobusom. Ak prídete autom, musíte počítať s tým, že počas sezóny je parkovanie spoplatnené.
Štartuje sa pri hoteli Patria, vo výške asi 1355 m.n.m. Úsek k Popradskému plesu spríjemňujú zastávky náučného chodníka, trvá približne hodinku.
Pokračujte teda súbežne po červenej a zelenej značke smerom k Rázcestiu Trigán. Ďalej si môžete vybrať, či budete pokračovať po červenej značke s magistrálou k Popradskému plesu. Alebo sa vyberiete po zelenej trase, ktorá vedie cez cestičku v lese.  Obidve trasy Vám ponúkajú kvalitnú turistiku s krásnou prírodou navôkol.

Kôprovský štít

Sme pri Popradskom plese

Pri Popradskom plese sa môžete rozhodnúť, či budete v túre pokračovať alebo si dáte menšiu prestávku. Nachádza sa tam Horský hotel Popradské Pleso alebo Majláthova chata, kde sa dá aj ubytovať. V okolí Popradského plesa sa nachádza Symbolický cintorín obetiam hôr alebo sa dá prejsť okolo plesa a užiť si prírodu.
Popradské pleso je vo výške 1494 metrov nad morom a je 18 metrov hlboké. Je jedným zo zarybnených plies a na severnom brehu stojí Chata pri Popradskom plese, ktorá býva východiskom túr do Mengusovskej doliny a na Rysy.
Po menšej prestávke pokračujte na Rázcestie pod Žabím potokom po modrej značke. Dostanete sa tam za pol hodinu.

Rysy vs Kôprovský

Kôprovský štítNa Rázcestí pod Žabím potokom pokračujte kamenným chodníkom smerom k Hincovým plesám. Je tam menšie stúpanie a trasa začína byť náročnejšia. Kosodrevinou pokračujte modrou značkou k Hincovým plesám.

Veľké Hincovo pleso (1945 m.n.m.) je najväčšie a najhlbšie pleso vo Vysokých Tatrách a určite stojí za to ho vidieť. Meno dostalo pravdepodobne od známeho pastiera, ktorý na štít vyliezol.  Alebo od domáceho, ktorý vlastnil pozemok pri štíte. Je hlboké 53,7 m a jeho povrch je zamrznutý 270 dní ročne.

Po menšej prestávke kráčame súbežne s modrou značkou do Vyšného Kôprovského sedla.  Začína sa tu opäť stúpanie serpentínami, ale čím ste vyššie, tým je krajší výhľad. Takže to vás bude poháňať stále vpred 🙂

Keď dorazíte na Vyšné Kôprovské sedlo, nájdete tam informačnú tabuľu. Dozviete sa, že sa z neho dá ísť aj na iné vrchy, a tak si predĺžiť turistiku. Zo sedla sa vydáte po červenej trase. Kráčate chvíľku po trávnatej cestičke, na ktorej sme videli kamzíky, ktoré sa vôbec nebáli. Pokojne si s vami dajú aj fotku. Samozrejme, z určitej diaľky. Pokračujte sutinovým chodníkom, ktorým sa dostanete až na samotný štít.

kamzík

Vytúžený výhľad

Na vrchole Vás nečaká žiaden kríž iba označenie skaly. Ale za ten výhľad to určite stojí. Z vrchu máte pocit, že vidíte celý svet. Vidíte však “len” východnú panorámu s Veľkým Hincovým plesom, nad ktorou sa rozprestiera Východná. Z ďalšej strany vidíte Temnosmrečinskú dolinu spolu s dvoma plesami, ktoré sú na takmer každej fotke z tohto štítu.
Naspäť sa vydáte tou istou trasou. Pre ešte lepší zážitok sa oplatí vyraziť v skorých ranných hodinách a vyhnúť sa tak turistom. Celá túra patrí medzi menej náročné a časovo krátke.

Kôprovský štít

Foto: LepšíDeň.sk/autorka

Zdielať

About Author

Adriana Prengelova

Študentka médií, ktorá sa snaží brať život s humorom. Rada cestujem po Slovensku a spoznávam nové veci. Nepohrdnem ani dobrou knihou s historickou tematikou. Mám rada dobré jedlo a ľudí, ktorí si užívajú život.