Najstráženejšie tajomstvo bohatých, ktoré odlišuje úspešných od tých bez peňazí

LinkedIn

Existuje množstvo kníh o tom, ako sa stať bohatým. Na internete nájdete milióny článkov o tom, aký je rozdiel v myslení bohatých a chudobných. Niektorí autori sa venujú len tejto tematike a neraz veci iba recyklujú a dookola opakujú.
Budú vám vravieť, že aby sa zmenil váš finančný život, najskôr sa musí zmeniť váš vnútorný svet a prežívanie. Že musíte mať dokonalý a prepracovaný biznis plán. Že treba neustále myslieť na Paretovo pravidlo 80/20, čiže zjednodušene – 80% ziskov vám vygeneruje 20% zákazníkov alebo určitých aktivít. A na tie sa musíte sústrediť.
Čo je však naozaj najstráženejšie tajomstvo bohatých?

 

Tajomstvo bohatých

Allan DibKým sa k tomu tajomstvo dostaneme, predstavíme vám jedného chlapíka. Volá sa Allan Dib. Je to ostrieľaný podnikateľ, rebelský marketér a odborník na technológie. Napríklad jednu firmu pretvoril za štyri roky zo startupu na spoločnosť, ktorú vyhlásili za jednu z najrýchlejšie rastúcich spoločností v Austrálii. Dostala sa aj do rebríčka Business Review Weekly Fast 100.
A Allan tvrdí: „Na základe môjho pozorovania a spolupráce s mnohými podnikateľmi z celého sveta som identifikoval jednu vec, ktorá odlišuje mimoriadne úspešných a bohatých od tých neúspešných a bez peňazí.“

Čo je tou vecou?
Je to jednoduché a pritom nesmierne účinné: neúspešní podnikatelia trávia čas tým, že sa snažia ušetriť peniaze. Zatiaľ čo úspešní podnikatelia míňajú peniaze, aby ušetrili čas.

 

Pákový efekt

Allan Dib je naozaj expert a ešte lepšie je, že rád pomáha podnikom nachádzať nové a inovatívne spôsoby, ktoré im prinášajú rast. Pôsobí aj ako vyhľadávaný podnikateľský kouč, takže čo-to o ziskoch, bohatstve a úspechu vie. A najlepšie je, že sa o svoje overené stratégie a špičkové taktiky delí s ľuďmi po celom svete.
Naposledy to bolo v knihe Takto sa robí marketing, ktorá vás naozaj naučí získavať zákazníkov, uzatvárať výhodné obchody, odlíšiť sa od konkurencie a presadiť sa aj bez väčšieho budgetu. V knihe si môžete prečítať aj o pákovom efekte, ktorým je práve to najstráženejšie tajomstvo bohatých.

Ale vráťme sa k tomu rozdielu medzi neúspešnými podnikateľmi a tými úspešnými.
Jedni trávia čas tým, že chcú ušetriť, no tí druhí míňajú peniaze, aby ušetrili čas.
Prečo je tento rozdiel taký dôležitý?

Pretože peniaze sa zarobiť dajú, ale viac času vám nedá nikto. Preto si musíte byť istí, že to, čomu venujete čas, zaváži najviac. Nazýva sa to pákový efekt (leverage) a ide skutočne o najstráženejšie tajomstvo bohatých.

tajomstvo bohatých Takto sa robí marketing

 

Ako to využiť v praxi?

Rozhodujúce činnosti s pákovým efektom predstavujú tých kľúčových 20 % z pravidla 80/20 talianskeho ekonóma Wilfreda Pareta.
Ak chcete napredovať rýchlejšie, musíte rozvíjať činnosti, ktoré vám zaručia čo najúčinnejšiu páku, a sústrediť sa na ne.

V podnikaní existuje mnoho oblastí, v ktorých sa dajú zbierať pákové body. Môžete napríklad zlepšiť svoje rokovacie schopnosti o 50 %. To vám pomôže dohodnúť lepšie podmienky s hlavným dodávateľom a dosiahnuť prírastkové zlepšenie kúpnej ceny. Hoci je to pozitívny výsledok, všetok vynaložený čas a úsilie napokon viedli iba k prírastkovému zlepšeniu konečného výsledku. A to nie je práve najväčšia páka. Chceme totiž exponenciálne zlepšenie, nie prírastkové.

„Najúčinnejšia páka akéhokoľvek podniku je marketing. Ak sa váš marketing zlepší o 10 %, môže mať na zisky exponenciálny alebo znásobujúci účinok,“ tvrdí Allad Dib vo svojej knihe.

peniaze 500 eur

 

Čas nie sú peniaze

Podnikatelia sú platení za to, že na trh prinášajú hodnotu. Nie za čas. Samozrejme, priniesť hodnotu, to určitú dobu trvá, no peniaze dostávajú jedine za ňu.
Ak na trh prinesiete obrovskú hodnotu, máte aj obrovskú výplatu.
Ak sa vám to nepodarí, ste v mínuse.

kniha Takto sa robí marketing„Toto riziko väčšina ľudí nehodlá podstúpiť. Chcú byť platení za čas – pracovať hodinu a dostať za hodinu plat. Za každú cenu sa chcú vyhnúť strate. Prilepšiť si je síce pekné, ale ich skutočným cieľom je vyhnúť sa bolesti,“ vysvetľuje Allan Dib v knihe Takto sa robí marketing.

Nuž, nie je na tom nič zlé. No tieto dve nastavenia mysle sú na míle vzdialené. Jednoducho povedané, podnikatelia pracujú v ekonomike výsledkov, zatiaľ čo väčšina ostatných ľudí pracuje v ekonomike času a úsilia.

Čím častejšie budeme vytvárať hodnotu získaním, udržaním a uspokojením zákazníkov, tým viac zarobíme. Bohužiaľ, mnoho podnikateľov berie podnikanie ako hru.
Znamená to, že robia okrajové aktivity, ktoré v skutočnosti žiadnu hodnotu nevytvárajú.
Jednoduché príklady? Povedzme neustále kontrolovanie e-mailovej schránky a nekonečné, nezmyselné stretnutia bez reálnej pointy alebo agendy….
Zažívate to aj vy?

prokrastinácia žena so šálkouPrečítajte si tiež
Prokrastinácia je zlodej života. Ako sa jej zbaviť?

Úspešné podnikanie si vyžaduje, aby ste zamerali svoju neustálu pozornosť na činnosti prinášajúce hodnotu. Každý deň musíte bojovať proti rozptýleniam, vyrušeniam a prokrastinácii. Ak dovolíte, aby vás od činností, ktoré vytvárajú hodnotu ako získavanie, udržiavanie a uspokojovanie zákazníkov, niečo vyrušilo, vaša firma sa dostane do problémov alebo skrachuje.
Vždy sa nájde niečo, čo je zábavnejšie alebo zdanlivo naliehavejšie…

Foto: vydavateľstvo Motýľ, Successwise.com, LepšíDeň.sk


                                                                       Páčil sa ti článok? Pošli ho ďalej!

About Author

Milan

Vyše 20 rokov píšem texty a články. Vymýšľam slogany a pripravujem zadania na webstránky. Robil som moderátora v Slovenskom rozhlase, Twiste a Rádiu Okey. Redaktora v Slovenskej televízii. Písal som pre SME, Hospodárske noviny a časopisy ako Markíza, Zdravie, Život ai.