10 tipov, ako používať hashtagy (nielen) na Instagrame

Pinterest LinkedIn Tumblr +

Je neuveriteľné, ako dokáže obyčajná mriežka rozhodovať o vašom úspechu, či neúspechu na sociálnych sieťach. Mnohí používajú hashtagy, čiže znak # na Facebooku, Twitteri, ale tento tag je doslova nevyhnutý na Instagrame. Prostredníctvom hashtagov dokážete vyhľadávať témy a ľudí, ktorí vás zaujímajú. A zároveň sa zvyšuje šanca, že si vás nájdu podobní ľudia, ak používate tie správne heštegy. Pozrite si niekoľko tipov, ako používať hashtagy na Instagrame. Ako ich hľadať a ktoré využívať?

Hashtagy sú najobľúbenejším prostriedkom kategorizácie na sociálnych sieťach. Značka libry # v kombinácii s nejakým slovom naozaj dokáže vašu fotografiu či post okamžite zatriediť do skupiny s rovnakou témou. A dostanete sa tak do hľadáčika tých, ktorí sa o danú tému zaujímajú. Inak by sa k vám dostali len veľkou náhodou. Alebo skôr vôbec.
Hashtagy, či heštegy sú súčasťou žargónu sociálnych médií a možno neviete, že slovo pridali do Oxfordského slovníka angličtiny v roku 2010 a v roku 2014 do Scrabble slovníka.

 

10 tipov, ako používať hashtagy

Ako napísať hashtag
Dá sa napísať viacerými spôsobmi.
Na slovenskej klávesnici stlačte ľavý ALT + čísla 3 a 5 na numerickej klávesnici. Alebo pravý ALT Gr + x.
Na anglickej klávesnici stlačíte ľavý Alt a Shift. Následne stlačíte opäť kláves Shift, podržíte a stlačíte kláves, ktorým štandardne píšete „š“ (horný číselný riadok nad písmenami, kde je číslo 3).
Na Mac počítači podržíte kláves s označením alt a počas toho stlačíte číslo 3 na pravej strane. Podobné je to pri operačnom systéme Linux.

O hashtagoch sa zmieňuje aj renomovaná autorka a fotografka Leela Cydová v knihe Ako fotiť na Instagram. Tiež nájdete ne inaternete zopár zaujímavých článkov a návodov, ako narábať s heštegmi. My vám ponúkame pár tipov, ktoré by ste mali mať v krvi, ak fotíte na Instagram, alebo dávate posty na Facebook, či tweetujete. A budeme radi, ak sa k nám pridáte nielen na Facebooku, ale aj Instagrame 🙂

LepsiDen.sk na Instagrame

 

ikona hashtag1. Buďte konkrétni

Keď si budujete fanúšikovskú komunitu a kontaktujete sa s inými používateľmi, používajte kľúčové slová typické pre svoju cieľovú skupinu. Ak ste kvetinári, použiť #kvety je síce fajn, ale nezabudnite ani na názvy kvetín použitých v aranžmánoch, napríklad #tulipany #modrice #hyacinty #ruze #narcis.

 

ikona hashtag2. Anglicky či slovensky?

Pokojne používajte mix – málokto si pri prezeraní vášho príspevku číta aj všetky hashtagy. Takto však oslovíte slovenských, aj zahraničných instagramerov.
Ak cielite hlavne na zahraničie, anglické hashtagy sú jasná voľba. Ak máte slovenský výrobok, načo vám bude, ak vás bude sledovať a srdiečkovať Hassan z Alžírska?

 

ikona hashtag3. S interpunkciou alebo bez?

Nuž, interpunkcia nie je zakázaná, ale sociálni marketéri ju neodporúčajú. Instagram vám po začatí písania dáva návrhy a podľa počtu sa môžete rozhodnúť. Napríklad máte úžasný koláč a chcete dať #mňamka. Alebo skôr #mnamka?
Mnamka bez interpunkcie má vyše 103.000 výskytov, zatiaľ čo mňamka s mäkčeňom iba 38.000.

ako používať hashtagy

 

ikona hashtag4. Nenechajte sa uniesť

Nepoužívajte viac hashtagov ako slov v opise. Ak použijete nekonečný zoznam heštegov, akoby ste kričali na svojich fanúšikov „nájdite si nás“. Na každý post použite maximálne desať heštegov.

 

ikona hashtag5. Krátky a výstižný

Hashtag obmedzte na jedno slovo alebo na stručnú frázu. Ak chcete, aby váš hešteg našli, nepoužívajte ťažko pochopiteľné frázy. Platí, že ak sa to ľahko píše, ľahko sa to hľadá. Ako príklad uvediem #KolacSRuzovouPolevou – stačí iba #RuzovyKolac.

 

ikona hashtag6. Použite veľké písmená

Mali by ste používať zrozumiteľné opisy. Ak spojíte priveľa slov s malými písmenami, budú ťažko čitateľné. Nebojte sa, vyhľadávač veľké a malé písmená nerozoznáva.
#privelamalychpismen #VelkePismenaSuLepsie

efektívnejšia prácaPrečítajte si tiež
7 tipov na appky a programy pre efektívnejšiu prácu.

 

ikona hashtag7. Hashtagy konkurencie

To urobte ako prvé – pozrite si svoju konkurenciu alebo komunitu, ku ktorej chcete patriť. Prezrite si najčastejšie hashtagy a tie, ktoré najviac zafungovali. Napríklad knihomoli veľmi radi používajú hashtagy #dnescitam alebo #tipnaknihu.

 

ikona hashtag8. Spoznajte svoje publikum

Cez hashtagy si ľahko urobíte prieskum – ukážu vám nekonečné možnosti, ktoré využili ostatní používatelia pri fotografovaní toho, čo vás zaujíma. Prieskum cez heštegy vás môže priviesť k novému obsahu a k novým slovným spojeniam, ktoré môžete použiť ako heštegy a tým pritiahnuť podobne zmýšľajúcich ľudí.

 

ikona hashtag9. Najpoužívanejšie hashtagy

lepsiden.sk na Instagrame hashtag

Logicky každého začínajúceho a menej skúseného láka používať najpopulárnejšie hashtagy. Tie, ktoré sa používajú najviac, lebo tak sa k vám skôr dostanú, no nie?
Veru nie. Či vyšší výskyt, tým viac príspevkov a väčšia šanca, že si vás v tej záplave nikto nevšimne. Stratíte sa v tom.
Stále sa robia rôzne rebríčky TOP 100 hashtagov na Instagrame a už dlhodobo vedie #love – vyše 1,22 miliardy použití. Nasledujú #instagood, #photooftheday, #fashion, #beautiful, #happy ap. Môžete ich pridať k svojim postom, ale nečakajte od nich veľa 🙂

 

ikona hashtag10. Vynechávate hashtagy?

A posledný tip je najdôležitejší: ak vynechávate hashtagy, prichádzate o príležitosti. Možno sa vám nechce hashtagy vypisovať, vymýšľať a hľadať. Možno si myslíte, že to nie je také dôležité a nájdu si vás aj tak. Možno ešte stále nevidíte dôležitosť hashtagov.
Verte, že engagement príspevkov je oveľa vyšší s hashtagmi ako bez nich.
Zaujímavosťou je, že od roku 2017 môžete sledovať hashtagy: jednoducho si zobrazíte želaný hashtag a kliknete v hornej časti na Sledovať.

Socia Media Marketing TIP
Marketing na sociálnych sieťach je skvelý spôsob, ako osloviť vašu cieľovú skupinu. Dnes je to jeden z najpopulárnejších spôsobov, ako predávať svoje produkty a služby. Pomocou reklamy na sociálnych sieťach môžete jednoducho rozšíriť svoju zákaznícku základňu a zvýšiť predaj.

Najlepší spôsob, ako inzerovať na sociálnych sieťach, je pomocou reklám na Facebooku a Instagrame. Facebook má viac ako 2 miliardy aktívnych používateľov mesačne, zatiaľ čo Instagram má 800 miliónov aktívnych používateľov mesačne. To znamená, že na týchto platformách môže vidieť vaše reklamy veľa ľudí.

Foto: LepšíDeň.sk


Zdielať

About Author

Komentáre sú uzavreté.