Ako si založiť internetový obchod alebo požičovňu 

LinkedIn

Internet ponúka množstvo príležitostí ohľadom podnikania. Ak si práve plánujete založiť internetový obchod alebo požičovňu, je dôležité vedieť, že základom každého úspešného podnikania je dobrý podnikateľský plán a jeho premyslená realizácia.

 

Dobrý podnikateľský plán

Základom úspešného podnikania je dobrý podnikateľský plán, konkurencie schopný tovar a kvalifikovaní pracovníci. Či sa rozhodnete pre kamennú predajňu alebo pre internetový predaj, na začiatku je potrebné naštudovať si legislatívu. A to všeobecné obchodné podmienky, ktoré zahŕňajú podmienky nákupu a postup pri reklamáciách, tiež všeobecné nariadenie na ochranu osobných údajov.

Pri e-shope je dôležité dôkladné zostavenie celého nákupného procesu, vrátane spôsobov platby a dopravy. Určité procesy skvelo uľahčia systémy s intuitívnou administráciou. Pred spustením predaja sa však presvedčte, či výrobky, ktoré chcete predávať budú na trhu žiadané a svojim zákazníkom ponúkajte iba taký tovar, o ktorom ste presvedčený, že je kvalitný.

 

Tvorba webových stránok

Pri internetovom predaji nepodceňte vzhľad webových stránok a prehľadnosť jednotlivých sekcií s ponúkaným tovarom. Z názvu sekcie musí byť jasné, čo konkrétne si v nej zákazníci môžu kúpiť. Názvy jednotlivých kategórií voľte výstižne – napríklad v sekcii „detská obuv“ umiestnite pod kategórie s rovnako jasnými názvami – sandále detské, crocsy detské, tenisky detské, čižmy detské a podobne.

Aj v prípade požičovne musia byť jednotlivé kategórie ponúkaných služieb na prvý pohľad zrozumiteľné. Ak sa rozhodnete požičiavať lešenia, zo slovného spojenia požičovňa lešenia vytvorte aj názov domény.

Názov domény, vecný obsah a prehľadnosť stránok, logické usporiadanie sekcií a vizuálny dojem z webu je základ úspechu podnikania na internete. Kľúčová je tvorba eshopu, on-line marketing a SEO optimalizácia, aby webové stránky obchodu či požičovne našli zákazníci vo vyhľadávačoch rýchlo a jednoducho.

Jeff Bezos AmazonPrečítajte si tiež
Jeff Bezos z Amazonu: „Chcem svoje vlastné Hry o tróny.“

 

Analýza dosiahnutých výsledkov

Svoj úspech v podnikaní môžete zvýšiť aj tým, keď si vyberiete takú oblasť podnikania, v ktorej ste už pracovali a keď budete predávať taký sortiment, ktorý vám je blízky. Zanedbateľný nie je ani fakt, či vás zvolená činnosť baví. Pokiaľ ste v obuvníckom priemysle alebo v stavebníctve už pracovali, je veľmi pravdepodobné, že svojim zákazníkom v on-line obchode s obuvou a v požičovni s lešeniami budete vedieť aj kvalifikovane poradiť.

Pri podnikaní však nepodceňte ani analýzu dosiahnutých výsledkov. Preto si od začiatku podnikania nezabudnite robiť pravidelné prehľady o tom, čo dobre funguje a čo nie. Tieto záznamy aj správne vyhodnocujte a výsledkom podriaďte svoju ďalšiu činnosť.

— PR článok —
Foto: Dreamstime.com


                                                                       Páčil sa ti článok? Pošli ho ďalej!

About Author