Ako urobiť dobrý dojem na pracovnom pohovore?

Pinterest LinkedIn Tumblr +

Možno ste sa už neraz presvedčili o tom, že prvé dojmy majú na priebeh nášho života a budúcnosť silný vplyv. A inak tomu nebude ani na pracovnom pohovore, ktorého sa plánujete pre získanie lepšie platenej práce zúčastniť.
Aby ste zožali úspech, máme pre vás niekoľko rád, ako byť v prvých 5 minútach obzvlášť presvedčiví a ktorým situáciám by ste sa mali naopak vyhnúť.

 

Správajte sa ako profesionál

Veľký počet prieskumov podčiarkuje dôležitosť prvých sekúnd a minút počas pracovného pohovoru. 33 % manažérov tvrdí, že o prijatí alebo neprijatí niekoho rozhodujú v prvých 90 sekundách.

Pracovný pohovor ale začína už dávno dlho predtým, ako podáte ruku budúcemu zamestnávateľovi. Nikdy nemôžete s istotou povedať, koho stretnete na ceste do podniku alebo pri vstupe do budovy – váš opýtaný si mohol kávu kúpiť v tom istom obchode za rohom ako vy. Uistite sa preto, že vaše vystupovanie je od začiatku priateľské, sebavedomé a profesionálne.

Určite to celé podčiarkne aj dobre zvolený odev, ktorému by mali dominovať vždy čisté a pekné poltopánky.

Na pohovor sa určite dostavte skôr. Dajte si čas na krátke vydýchnutie a snažte sa dostatočne piť, aby ste pri rozhovore nesedeli so suchom v ústach. Priateľsky pozdravte recepčnú, vypnite si mobil a všímajte si svoje okolie. Vyhnite sa prehrabávaniu sa v novinách v krátkom čase a memorovaniu najnovších faktov – chcete predsa pôsobiť organizovane a pokojne, nie nepripravene a unáhlene.

ako uspieť na pracovnom pohovorePrečítajte si tiež
Na pracovnom pohovore sa vyhnite týmto chybám.

 

Zaujať môžete viacerými spôsobmi

Prvý dojem sa počíta, reč tela však ešte viac. Prvých pár minút je o sebavedomom úsmeve, pevnom podaní ruky, udržiavaní očného kontaktu a vytváraní dojmu, že ste tam radi a naozaj tú prácu chcete. Uvoľnite sa, mierne zdvihnite obočie a počkajte, kým vám ponúknu stoličku. Bez ohľadu na to, čo robíte, signalizujte energický, nadšený a zainteresovaný postoj.

Prispôsobte svoj štýl obliekania spoločnosti, v ktorej robíte pohovor. Z webových stránok a príspevkov na sociálnych sieťach, najmä z príspevkov o pracovnej kultúre, by ste mali byť schopní získať dobrý prehľad o charakteristickom štýle obliekania spoločnosti – váš náborový pracovník vám môže poskytnúť ďalšie poradenstvo pri výbere oblečenia. Jemným náhrdelníkom určite nič nepokazíte.

Prieskum medzi viac ako 2000 odborníkmi zistil, že konzervatívne farby ako modrá a čierna sú najviac odporúčanými farbami na pracovnom pohovore. Oranžová je naopak najhoršia voľba.

Ak si na tieto základné fakty dáte pred vstupom na pohovor pozor, nemali by ste odchádzať sklamaní.

— PR článok —
Foto: fizkes/Shutterstock.com


Zdielať

About Author

Komentáre sú uzavreté.