Beh alebo rotoped. Najlepšie možnosti aeróbnych cvičení a prečo je kardio také dôležité

LinkedIn

S pojmom kardio tréning ste sa už dozaista niekedy stretli. Viete však, čo sa pod ním skrýva? V skratke ide o tréning, ktorý vedie k spaľovaniu tukov. “Kardio” ale predstavuje skratku pre “kardiovaskulárny”, a teda sa tento typ cvičenia spája predovšetkým s výhodami týkajúcimi sa zdravia, konkrétne kardiovaskulárneho systému. Vykonávaním aeróbnych aktivít totižto posilňujeme aj ten náš najdôležitejší sval – srdce.

 

Aké sú najlepšie spôsoby kardia?

Keď sa povie kardio, množstvo ľudí si v prvom rade predstaví beh. Kardio alebo aeróbnych cvičení však jestvuje obrovské množstvo. Okrem behu hovoríme napríklad o plávaní, boxe, kruhovom tréningu s činkami, ale aj aerobiku, pri ktorom sa cviky obmieňajú živšie. Ideálnou voľbou sú tiež rotopedy, respektíve stacionárne bicykle, ktoré si môžete zaobstarať aj domov, čím sa vyhnete návštevy posilňovne a cvičiť môžete aj pri večerných správach.

Aeróbne cvičenia si niekedy ani sami neuvedomujeme, pretože ich vykonávame nevedome, počas bežných činností, akými sú napríklad tanec, domáce práce, sťahovanie nábytku, umývanie auta, turistika, ale aj iné druhy športu.

 

Prečo je kardio teda dôležité?

Tu je 6 základných dôvodov, prečo sa oplatí vyskúšať kardio cvičenie.

kardio aeróbne cvičenia

1. Zlepšenie vytrvalostných schopností

Výborná aeróbna kondícia je pre niektorých športovcov doslova nutnosťou, no pre iných pri vykonávaní ich disciplíny zas tak dôležitá nie je. Rozvoj vytrvalostných schopností vám však môže uľahčiť aj každodenné činnosti. Predídete tak zbytočnému zadýchaniu a budete schopní vykonať viac za rovnaký čas, čo znamená zlepšenie celkovej efektivity vašej práce.

 

2. Zlepšenie kardiovaskulárnych funkcií a krvného toku

Pozitívny vplyv aeróbneho cvičenia na kardiovaskulárny systém sme vám načrtli už v úvode. Okrem toho si ale kardiom zefektívnite váš krvný tok a zároveň aj zásobovanie tela živinami a kyslíkom. Veď uznajte sami, zdravé a silné srdce je v konečnom dôsledku omnoho dôležitejšie ako veľké bicepsy a tehličky na bruchu.

 

3. Podpora spaľovania tukov

Jeden z primárnych dôvodov, kvôli ktorému ľudia so samotným kardiom začínajú. Spolu s vhodným silovým cvičením (na ktoré sa často zabúda) a dobre zostaveným stravovacím plánom sa uloženého tuku môžete zbaviť skutočne rýchlo.

 

4. Posilnenie regeneračných schopností

Regenerácia je pre telo potrebná predovšetkým po intenzívnych tréningoch, aby bolo neskôr schopné opäť podať adekvátny výkon. Kardio môže byť v tomto prípade obrovským pomocníkom, keďže podporuje funkcie metabolizmu a pomáha prebudovať poškodené svalové tkanivá.

Náš tip
Ak chcete kardio tréning využiť predovšetkým na regeneráciu, mali by ste zvoliť skôr nižšiu, prípadne strednú intenzitu, čím budete tzv. aktívne regenerovať.

kardio aeróbne cvičenia

 

5. Zníženie stresu

Kardio funguje ako skvelý blokátor stresu, takže nám prospieva aj po psychickej stránke. Ide o akési prirodzené antidepresívum, navodzuje dobrú náladu, uvoľnenosť a pozdvihuje energetické hladiny. Od toho sa odvíja aj lepší pocit zo samého seba, väčšia istota, sebavedomie, ale aj kvalitnejší spánok.

 

6. Zlepšenie hormonálneho prostredia

Viac endorfínov rovná sa lepšia nálada a pocity šťastia. Vyššie hladiny týchto hormónov rovná sa nižšia chuť a jednoduchšie chudnutie. Viac rastového hormónu a testosterónu rovná sa lepšie svalové a silové prírastky. Optimálne hormonálne prostredie rovná sa správne fungovanie imunitného systému. Jednoduché rovnice, ku ktorým zrejme dodávať nič viac netreba. Bodka.

cvičenie vlastnou hmotnosťouPrečítajte si tiež
Chcete schudnúť? Pomôže cvičenie s vlastnou hmotnosťou.

— PR článok —
Zdroj: pexels.com, pxhere.com


                                                                       Páčil sa ti článok? Pošli ho ďalej!

About Author

Redakcia