Chcem rozbehnúť úspešný E-shop. Ako na to?

Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ak ste sa rozhodli pre internetový obchod, zrejme už máte určitú predstavu o tom, čo a komu chcete ponúkať. A ak sa táto predstava opiera o dôkladnú analýzu trhu, ste na najlepšej ceste vytvoriť úspešný  e-shop, ktorý bude zarábať.
Lenže produkty nie sú všetko! Väčšina ľudí má problém s jeho praktickou realizáciou, vrátane dizajnu, navigácie, funkčnosti a pod. Ako teda začať?

Preštudujte si konkurenčné e-shopy

Povedzme, že plánujete predávať rôzne rybárske náčinie a pomôcky. Do vyhľadávača zadajte “rybarske potreby“, alebo aj iné slová či slovné spojenia, ktoré najviac vystihujú Vaše produktové portfólio. Napr. “kvalitne udice“, “lacne navijaky“, “rybarske oblecenie“ a pod. Zobrazia sa Vám stránky Vašich najsilnejších konkurentov v online prostredí. A tie si dôsledne prezrite!

V samotných produktoch a ich cenách sa rybárske e-shopy veľmi odlišovať nebudú, resp. na ponuku a ceny ste sa sústredili v trhovej analýze. Preto si tentokrát všímajte radšej spôsob, akým sú produkty prezentované.
Je ich popis dostatočný?
A čo fotky? Sú kvalitné a je ich k produktu viac vrátane detailov?
Ako sú produkty kategorizované? Vidíte počet kusov na sklade?
Je zvýraznená zľava, prípadne top produkt?
Zobrazujú sa alternatívne, prípadne komplementárne produkty?
Viete si konkrétny produkt poľahky vyhľadať či vyfiltrovať?

 

Všímajte si aj ostatné funkcie a vzhľad e-shopu

Je toho viacero a určite sa oplatí poriadne konkurenciu preštudovať a rozanalyzovať.

  • Ako funguje košík? Dá sa priamo v ňom upraviť počet kusov?
  • Aké sú možnosti platby (prevod, dobierka, kartou, pay pal)?
  • Koľko krokov má objednávka a je možná aj bez registrácie?
  • Ako sa tovar dostane k zákazníkovi (Slovenská pošta, kuriér, osobný odber)?
  • Akým spôsobom je poskytované poradenstvo (online chat, blogy,..)?
  • Akým štýlom a akými kanálmi prebieha komunikácia so zákazníkmi (sociálne siete, komentovanie produktov, diskusia, newsletter, formulár spokojnosti…)?
  • Možno posielajú aj potvrdenia objednávky emailom…
  • Dobre sa Vám v e-shope orientuje? Páči sa Vám jeho dizajn, usporiadanie, navigácia?

Nech Vás čokoľvek zaujme, či v dobrom či v zlom, zapíšte si to! Prípadne sa inšpirujte a skúste sami navrhnúť ideálny e-shop, ako by mal vyzerať podľa Vás.

vytvorte si aj vy úspešný e-shop

Využite služby odborníkov

Spolupráca s ozajstným expertom môže byť pre Váš internetový obchod veľmi obohacujúca. Človek, pre ktorého je tvorba eshopu denným chlebíkom, Vám dokáže pomôcť nielen s jeho technickou stránkou, ale aj s ďalšími vecami ohľadom správy a propagácie. Na základe mnohých skúseností a podľa Vašich predstáv vie navrhnúť optimálne riešenia jednak v rámci administrácie systému, jednak pre eshop samotný. Individuálny prístup a ústretová komunikácia sú rovnako dôležité, ako prípadná technická podpora aj po odovzdaní eshopu do Vašich rúk.

Najviac zanedbávanou časťou väčšiny e-shopov sú jeho právne náležitosti, ku ktorým patria napríklad všeobecné obchodné podmienky, ale aj reklamačný poriadok. Pokiaľ nenastane problém, nič sa nedeje.
V opačnom prípade Vás táto chyba môže vyjsť draho.
Možno by ste sa čudovali, čo všetko Vám dokáže právnik, resp. advokát zabezpečiť. Okrem odbornej prípravy, či revízie legislatívou vyžadovaných dokumentov právne zhodnotí obsah celého eshopu, a v prípade potreby Vás zastúpi aj v konaní pred Slovenskou obchodnou inšpekciou či v inom súdnom konaní.

A ako nájsť vhodného? Ak sídlite v Žiline, jednoducho zadajte do vyhľadávača “advokát Žilina.” Zistite, či má právne skúsenosti v oblasti e-shopov a pozitívne referencie na stránke. Ak áno, tak je to ten, ktorého hľadáte!

moderný eshop 4 krokyPrečítajte si tiež
Takto má vyzerať moderný eshop | 4 základné kroky

 

Ako sa pripraviť na stretnutie s expertom na tvorbu eshopov?

Prineste si svoj návrh resp. postrehy, ktoré ste si predtým spísali a okrem toho sa zamyslite aj nad nasledujúcimi bodmi:

  • Ako sa má Váš e-shop volať? V čom bude výnimočný?
  • Chcete jedinečný dizajn na mieru? Responzívny? Optimalizovaný pre prehliadače?
  • Koľko položiek bude mať? – Rozpätie je dôležité napr. pri voľbe hostingu a ten je zas dôležitý kvôli stabilite eshopu.
  • Má byť eshop prepojený s inými softvérmi, napr. skladovým hospodárstvom, fakturačným programom, a pod.?
  • Koľko a akých jazykových verzií má mať?
  • Aké komunikačné kanály plánujete využívať? (blogy, PR články, facebook, platená reklama)?
  • Aký máte na eshop rozpočet?
Užitočný tip
Určite ste už počuli o SEO – Search Engine Optimization. Čím viac e-shopov ponúka rovnaké produkty, aj keby bol ten Váš technicky, dizajnovo, užívateľsky a neviem ako najlepší, máte veľmi nízku šancu, že si ho potenciálny zákazník všimne. Až kým sa neobjaví na popredných miestach vyhľadávača.
Sami dobre viete, že pri analýze konkurenčných eshopov ste pri zadaní výrazu „rybarske potreby“ preklikali len prvých pár odkazov. Niekde medzi nimi je i Vaše miesto, tam sa musíte časom dostať a preto neváhajte optimalizáciu pre vyhľadávače využiť vo Váš prospech. Začnite čo najskôr, pretože ide o dlhodobý proces a výsledky sa prejavia až po nejakom čase.

— PR článok —
Foto: Dreamstime.com, Pixabay.com


Zdielať

About Author

Dana Bunová

Mám dlhoročné skúsenosti v marketingu na strane klienta, ako aj s prácou v reklamných agentúrach. Píšem o rôznych témach, oblastiach, ale najmä pre ženy.

Komentáre sú uzavreté.