Ako už býva zvykom, najväčší ošiaľ zaznamenávajú obchody s blížiacim sa koncom roka. Nákupná horúčka začína na prelome novembra a decembra príchodom Black Friday zliav, pokračuje Cyber Monday akciami a vrcholí predvianočnými výhodnými ponukami. A to všetko sa javí ako ideálna príležitosť na nákup. Nakupovať sa však oplatí aj po Vianociach a Novom roku. V nasledujúcich riadkoch vám prezradíme, prečo.
Menej ľudí v obchodoch
Hlavne pred Vianocami, ale aj medzi sviatkami, to zvykne byť v obchodoch doslova hlava na hlave. Logicky to so sebou prináša aj preplnené parkoviská, dlhé rady pri pokladniach a nervozitu. No po Novom roku ošiaľ pomaly pominie a parkoviská aj obchody sa vyprázdnia. Preto sa oplatí počkať a zájsť si na nákup o pár dní neskôr ako ostatní.
Zaujímavé povianočné výpredaje a akcie
V e-shopoch sa to pred Vianocami len tak hemží vysokými zľavami – či už na oblečenie alebo dokonca aj na kvalitné zdravé potraviny. Nielen e-shopy, ale aj kamenné obchody musia v predvianočnom období počítať so zvýšeným dopytom po ich produktoch. Kvôli tomu si logicky robia väčšie skladové zásoby. A keď sa všetko nestihne predať v priebehu novembra a decembra, zaujímavých výpredajov a akcií sa môžete dočkať aj v januári.
Prečítajte si tiež
Život vianočných stromčekov pred a po Vianociach.
Väčšia istota doručenia tovaru v dohodnutom termíne
Pred Vianocami dochádza k tomu, že kuriéri a prepravné spoločnosti nestíhajú doručovať tovar v časoch, ktoré deklarujú e-shopy. Najväčší hráči na trhu síce zvládajú logistiku perfektne, no v mnohých prípadoch zásielky jednoducho meškajú. Oveľa menšia šanca, že by sa doručenie vášho balíka oneskorilo, nastáva práve po Vianociach a Novom roku. Môžete si tak v pokoji vyberať oblečenie na internete alebo hľadať, čo potrebujete, pričom budete mať podstatne väčšiu istotu, že váš tovar dorazí v dohodnutom termíne.
Menej stresu
No a v neposlednom rade, odložiť nákupy na nový rok sa oplatí aj kvôli tomu, že sa nebudete pred Vianocami toľko stresovať. Dokonca odbremeníte aj pracovníkov kamenných obchodov a e-shopov či prepravné spoločnosti a ich kuriérov.
TS, foto: Freepik.com