6 účinných cvikov na zväčšenie pŕs

LinkedIn

Vaše prsia milujú cvičenie! To nám môžete veriť. Už trochu viac by ste mali pochybovať o tvrdení, že sa cvičením môžu zväčšiť. Alebo je to možné? Existujú cviky na zväčšenie objemu pŕs?
Prsia sú tvorené tukom a mliečnymi žľazami, ktoré sú uložené na prsných svaloch. Nedovoliť týmto svalom ochabnúť má veľký zmysel, pretože do istej miery majú vplyv na celkovú veľkosť, tvar a pevnosť prsníkov.
Vďaka pravidelnému vhodnému cvičeniu sa dá dosiahnuť zdvihnutie prsníkov alebo aspoň spomaliť ich klesanie. Poklesnuté prsníky môžu mať síce rovnaký objem ako pred tým, ale opticky vyzerajú menej plnšie.

 

Aké cviky na zväčšenie pŕs sú dobré?

Cviky na zväčšenie objemu pŕs sú založené na princípe spevnenia prsných svalov, čo si vyžaduje systematické a dlhodobejšie cvičenie. Výsledok sa určite nedostaví z večera do rána a ani rozdiel medzi pondelkom a piatkom nebude viditeľný.

Prsné svaly patria medzi najmenšie svaly tela, preto sa správne precvičujú s menšími závažiami a nižším počtom opakovaní. Pri mnohých cvikoch si však vystačíte s váhou vlastného tela.

Dobrou správou je, že cviky na zväčšenie pŕs sú vhodné pre ženu každého veku. Horšou, že výsledky sa budú dostavovať pomaly. Prvý malý rozdiel zbadáte približne po dvoch mesiacoch.
A nebude to žiadna zásadná zmena veľkosti. Ale aj taká zmena pružnosti pokožky v týchto partiách je príjemným benefitom cvičenia.

ako začať športovaťCvik 1: Kliky

Ako prvý odporúčame cvik, ktorý väčšina báb na hodinách telesnej neznášala. Nechceme vás vystrašiť hneď na začiatku, preto vedzte, že na to, aby ste si spevnili poprsie, stačí robiť takzvanú ženskú verziu klikov, teda na kolenách a nie na špičkách prsov nôh.

cviky na zväčšenie pŕs

Dôležité je, aby dlane boli položené na úrovni ramien a prsty smerovali dopredu. S nádychom sa spúšťajte dolu, ak sa dá, dve tri sekundy vydržte a potom sa s výdychom vráťte do východiskovej pozície.

20 opakovaní je dostatočné množstvo. A neklesajte na duchu ani nepoľavujte v snažení, ak na začiatku zvládnete napríklad 10, alebo 8 klikov. Každý pohyb sa ráta!
Namiesto na podlahe môžete kliky robiť aj oproti stene. Sú o niečo menej náročné, no takmer rovnako účinné. Dôležitý je správny postoj: mierny rozkrok a dlane vo výške brady.

 

ako začať športovaťCvik 2: Tlak proti stene

Variáciou na kliky pri stene je tlak proti nej.
Postavte sa tvárou k stene, oprite sa o ňu vystretými rukami. Predná noha je mierne pokrčená v kolene, zadná noha natiahnutá čo najďalej od steny.

Úplne stačí, ak budete do steny rukami z celej sily tlačiť 20 sekúnd a potom tlak povolíte. Cvik zopakujte 10-krát. Samozrejme, ruky môžete aj ohýbať v lakťoch ako pri klikoch. Je to náročnejšie, ale aj účinnejšie.

 

ako začať športovaťCvik 3: Plank

Doska, alebo plank je náročný cvik, ktorý však v krátkom čase formuje celé telo. Teda nielen prsia, ale aj brucho, zadok, stehná, lýtka a chrbát.

cviky na zväčšenie pŕs

Ľahnite si na podložku na brucho, potom sa zdvihnite hore na predlaktia alebo iba na lakte a na špičky prstov. Nohy sú rozkročené na šírku ramien. Celé telo má byť v jednej rovine ako – doska. Svaly brucha a zadku sú stiahnuté. Pokojne dýchajte a snažte sa vydržať aspoň 30 sekúnd.

 

ako začať športovaťCvik 4: Opačné kliky pri stoličke

Na tento cvik budete potrebovať stoličku alebo vonku v parku lavičku. Postavte sa k nej chrbtom, rukami sa zaprite do časti na sedenie, prsty smerujú k vášmu telu. Nohy natiahnite pred seba a o zem sa opierajte pätami.
Na rukách sa pomaly spúšťate dole tak, aby sa lakte ohli do 90-stupňového uhla. Niekoľko sekúnd vydržte a potom sa zase vytiahnite hore. Opakujte 20-krát.

 

ako začať športovaťCvik 5: Tlak dlaní

Sadnite si do tureckého sedu alebo len tak v práci na stoličke. Dôležité je mať vystretý chrbát. Ruky upažte, ohnite ich v lakťoch a spojte dlaňami. Tlačte ich 10 sekúnd proti sebe a zároveň mierne nadol.

cviky na zväčšenie pŕs

Tento cvik môžete robiť aj s loptou alebo loptičkou, ktorú si vložíte do dlaní. Tlačíte do nej z celej sily 15 sekúnd, potom tak uvoľnite.
Opakujte 10-krát.

 

ako začať športovaťCvik 6: Rozpažovanie a upažovanie

Na tento cvik už budete potrebovať náradie. Buď pár ľahkých, 0,5-kilových činiek alebo dve pollitrové fľaše minerálky.
Každú chyťte do jednej ruky. Mierne sa rozkročte, vystrite chrbát, podsaďte panvu a zatiahnite brucho. 10 krát zopakujte cvik, pri ktorom dvíhate ruky upažené pri tela do strán. Robte to pomaly, dôkladne a nezabúdajte pritom dýchať.

Po krátkej pauze nasleduje 10 opakovaní predpažovania. Dávajte pozor, aby ste ruky dvíhali iba do výšky ramien.
Ruky môžete aj upažiť a ohnúť v lakťoch tak, aby zvierali 90-stupňový uhol. Z tejto polohy ruky pomaly presúvajte až pred tvár a zase späť.

fitlopta na bolesti chrbtaPrečítajte si tiež
Fitlopta na bolesti chrbta. 5 jednoduchých cvikov.

 

Ako často cvičiť?

Ideálne frekvencia vykonávania cvikov na spevnenie a zväčšenie poprsia je obdeň. Lebo aj týmto tkanivám po námahe dobre padne deň voľna na regeneráciu. Takže ich stačí namáhať 15 minút napríklad v pondelok, v stredu a v piatok.

Necvičte so zápalom prsníka! Ako ho odhaliť?

Napätie v prsníku, ktorý je aj na pohľad červený, opuchnutý a bolí – to sú neklamné príznaky zápalu prsníka. Zvyčajne sa o slovo prihlási aj teplota nad 38 °C, zimnica, bolesť hlavy a svalov, triaška, niekedy aj zvracanie. Ak sa problém včas nerieši, môže sa vytvoriť aj hnisavé ložisko (absces) a zápal sa šíri ďalej do tela.

„To všetko sú jasné príznaky zápalu prsníka, ale na stanovenie správnej diagnózy je dôležité, aby prsníkvyšetril lekár. Pohľadom, pohmatom, prípadne aj ultrazvukom a niekedy je potrebné aj vyšetrenie krvi na potvrdenie zvýšenej hladiny zápalových markerov,“ vysvetľuje MUDr. Martin Dziuban zo súkromnej kliniky zdravia a krásy Chirkoz.

Akékoľvek cvičenie bude v podstate zbytočné, pokiaľ si nebudete dávať pozor na to, aby ste sa nehrbili. Uvoľnené plecia a zaoblený chrbát sú diaľnicou bez obmedzenia rýchlosti k ochabnutým prsiam.

Takže dámy, hore hlavu, vypnúť hruď a hrdo ukazovať svetu svoje prednosti – vaše krásne, zdravé prsia, ktoré viete pekne nosiť.

cvičenie na zväčšenie pŕs

— PR článok —
Foto: istockphoto.com, pixabay.com


                                                                       Páčil sa ti článok? Pošli ho ďalej!

About Author