Začať podnikať nie je nikdy neskoro. Ale ani skoro – dôkazom je aj český chlapec, ktorý začal predávať sušené jablká, aby si zarobil na počítač. Dnes má na svojej facebookovej stránke viac ako 13 tisíc fanúšikov (Tomáškovy křížalky) a podarilo sa mu predať toľko „krížaliek“, že si mohol kúpiť počítačov aj viac. Aby sa založenie vašej sro stalo skutočnosťou, tu je 7 rád, ktoré vám pomôžu uspieť a zaradiť sa medzi úspešných podnikateľov.
-
Buďte odlišní od iných podnikateľov
Vymyslieť niečo, čo nikto pred vami nevymyslel, je dnes veľmi náročné. Uspieť však môžete aj vtedy, ak budete podnikať vo vysokokonkurenčnej oblasti. Aj vtedy, ak si otvoríte reštauráciu na ulici, kde sú štyri ďalšie. Ako? Nemôžete kopírovať konkurenciu, musíte si ísť svoju ligu, žiadne cenové vojny. Buďte jediný žiarivý bod na šedom území. Ak sa nebudete báť odvážnych nápadov, máte šancu.
-
Inovujte
Stagnácia je to najhoršie, čo môže nastať. Potom to často bude iba horšie a horšie. Preto neustále vymýšľajte niečo nové: nové služby, jarné menu, zlepšujte výrobnú techniku. Ak budete inovovať, nebudete stagnovať a nestratíte zákazníkov.
-
Vzdelávajte sa
Dobrý nápad je iba 20 % z celkového úspechu, zvyšných 80 % je rozložených medzi odhodlanie, tvrdú drinu, ochotu obetovať sa práci a aj vzdelávaniu. Preto makajte na sebe a stále sa učte nové veci. Musíte si uvedomiť, že nikdy toho neviete dosť veľa.
Ako by povedal Steve Jobs „Stay hungry, stay foolish.“ A vy buďte hladný nielen po úspechu, ale aj po nových vedomostiach, ako väčšina úspešných podnikateľov.
-
Naučte sa spolupracovať
Jedno pravidlo hovorí o tom, že firma, ktorá má najviac odborníkov, nie je tá najúspešnejšia. Najúspešnejšou firmou je tá, ktorá svojich odborníkov naučí spolupracovať naprieč všetkými úrovňami. Naučte svojich zamestnancov a aj seba, ako spolupracovať medzi sebou. Je dôležité ťahať za jeden povraz a nie hrať sa na vlastnom piesočku.
-
Dajte si záležať na webe
Internetová stránka je dôležitá forma prezentácie. Preto si na nej dajte záležať – urbote kvalitný webdizajn, použite fotoštúdio, nafoťte si vlastné fotky a nesťahujte ich z fotobanky, využite služby dobrého copywritera. Dôležité sú aj inuitívnosť a rýchlosť webu. Zverte to do rúk odborníkov a nesnažte sa šetriť.
-
Dajte ľuďom dôvod, aby vás mali radi
Nedávajte ľuďom iba povinné minimum, za ktoré si zaplatia. Bohužiaľ, ani toto nie je na Slovensku samozrejmosť, no ak chcete uspieť, dajte im niečo navyše. Nejakú pridanú hodnotu, ktorá im dá dôvod, aby sa na vás obrátili znova a porozprávali o vašich službách svojim kamarátom a známym. Iba tak sa zaradíte medzi naozaj vychytených a vyhľadávaných podnikateľov.
-
Nebojte sa požiadať o pomocnú ruku
Síce je to váš podnik, ale nemusíte si robiť všetko sami. Nie každý je odborník na všetko. Potrebujete pomôcť s reklamou? Požiadajte o pomoc reklamnú agentúru. Potrebujete vymeniť okná? Obráťte sa na odborníkov. Nebojte sa využiť služby externých firiem.