Ako prekabátiť zlodejov času? 5 tipov na jednoduché riadenie práce

Pinterest LinkedIn Tumblr +

Stresom v práci trpia najmä manažéri a zamestnanci s väčšou zodpovednosťou. Termíny sa blížia, úlohy sa zanedbávajú, nadčasy sa hromadia. Šéf aj zamestnanci sú pod tlakom a kvalita práce klesá. Ako sa tomu vyhnúť a zvládať všetko bez následkov na kvalite práce a našom zdraví?
Máme pre vás 5 tipov na jednoduché riadenie práce.

 

Prácu si naplánujte

Plánovanie na začiatku práce poskytuje štruktúru a organizáciu, ktorá vám pomôže všetko dokončiť včas. Urobte si preto zoznam všetkých úloh na mesiac alebo týždeň, podľa toho, v akom množstve ich dostávate do zadania a potom ich priraďte podľa dôležitosti a náročnosti k jednotlivým dňom v kalendári. Takýto rozvrh vám dáva dobrý náhľad na všetko, čo musíte urobiť.

 

Najťažšie a nepopulárne úlohy si nechajte na začiatok

Máte problém so správnym skladovaním tovaru? Veci nesmiete odkladať na neskôr. Prokrastinácia je obrovská strata času. Každý dobre naplánovaný time management trpí neustálym odkladaním. Preto najskôr urobte namáhavé, nudné alebo nepríjemné úlohy a budete to mať za sebou a potom sa môžete sústrediť na tie ďalšie.

 

Rozdeľte si veľké projekty do čiastkových úloh

Rýchle spracovanie miezd a ďalšie podobné zdĺhavé a rozsiahle projekty ako celok sa zdajú byť príliš veľké na to, aby ich bolo možné preskúmať. Rozdeľte si takéto projekty na niekoľko malých položiek, čím si uľahčíte ich plánovanie a realizáciu. Dôležité vykonajte vy a ďalšie delegujte podriadeným. Hromada práce je tak rozdelená na malé kôpky a dá sa urobiť rýchlejšie.

prokrastináciaPrečítajte si tiež
Prokrastinácia. Ako ju zvládnuť, keď pracujete z domu?

 

Sledujte svoj biorytmus

Viete, kedy ste najproduktívnejší a kedy vaša výkonnostná krivka klesá? V neproduktívnych časoch je v poriadku dať si pauzu. Väčšinou je to po obede, medzi 13:00 a 14:00 hodinou. Nastavte si svoje úlohy a zoznamy prác tak, aby zodpovedali vašej osobnej krivke únavy a využite čo najlepšie okno vášho produktívneho času.

 

Robte si prestávky

Prestávky sú rovnako dôležité ako sústredená práca. Prevetrajte mozog a uľavte svojim očiam v kancelárii vypnutím obrazovky. Krátke prestávky plánujte priamo v time managemente ako pevnú súčasť svojho dňa. Po každej splnenej úlohe vstanete od stola a poprechádzajte sa. Na poludnie robí dávka čerstvého vzduchu v parku zázraky. Tak si ho doprajte plnými dúškami!

— PR článok —
Foto: Rawpixel.com/Shutterstock.com


Zdielať

About Author

Komentáre sú uzavreté.