Za vetičku „I´m lovin´it“ dostal Justin Timberlake od siete McDonald´s 6 miliónov dolárov.
Výborne si zarobil aj Justin Bieber u Calvina Kleina, George Clooney za reklamu na Nespresso a sťažovať sa určite nemôže ani Beyoncé Knowlesová alias Pepsi.
Jednoducho, známe meno vie stále predávať a svetoznáme značky to využívajú. Veď už spisovateľ Mark Twain prepožičal svoje meno výrobcom cigár, pier i múky.
No dnes sa to už nezaobíde bez facebooku, instagramu, twitteru, či snapchatu. Potvrdila to pre LepšíDeň.sk česká modelka Simona Krainová a dokazuje to aj herečka Kristína Farkašová.
Celebrity marketing je vo svete bežný a silno využívaný. No na Slovensku ešte akoby neprerazil úplne a chýba mu kvalita, nápaditosť a originalita. „Je pravda, že na Slovensku i v Česku sme v tomto ešte na začiatku, ale ide to rýchlo dopredu,“ povedala pre LepšíDeň.sk známa modelka a ambasádorka značiek Simona Krainová. „Ľudia si však už začínajú uvedomovať silu sociálnych médií a klienti tam naozaj sledujú aktivitu. Napríklad modelky, ktoré nemajú sociálne siete a nevedia s tým pracovať, akoby ani neexistovali.“
A celebrity dostávajú kráľovsky zaplatené za to, že motivujú ľudí, aby chceli byť ako oni. Nosiť podobné veci. Piť rovnaké nápoje a jesť to isté jedlo. Celebritní ambasádori tu boli už dávno a dnes sa im stále darí. Slávne meno proste dokáže v biznise nevídané zázraky.
Spomeňte si na sériu tenisiek Yeezy Boost. Pre Adidas ich spolunavrhoval americký raper Kanye West. Už pri uvedení na trh počas týždňa módy New York Fashion Week sa vypredali za dvanásť minút.
Modelka Simona Krainová
Simona Krainová je na Facebooku asi štyri roky a má tam 130-tisíc fanúšikov.
Na Instagrame dokonca len niečo cez dva roky a blíži sa k číslu 300-tisíc followerov. K tomu ju dokonca musel prehovoriť manžel, ktorý robil v médiách a hovoril jej: „Urob to. Je to dobrý krok!“ A ja som sa z toho smiala, že „veď to nie je potrebné.“ Sú predsa časopisy, hrá vo filmoch, seriáloch, ale netušila silu týchto médií. „Keď prídem dnes na stretnutie s klientom, automaticky sa zaujíma, koľko mám followerov, čo dávam na svoje siete a podľa toho dostávam aj zákazky. A musím povedať, že za posledné štyri roky mám zákaziek oveľa viac ako pred desiatimi rokmi.“
Pred časom sa dostala do sedemdesiatky najvplyvnejších ľudí na sociálnych sieťach. „A keď sa to zverejnilo, zrazu bol obrovský záujem klientov, ktorí chceli spolupracovať,“ spomína Simona, ktorá sa modelingom živí už veľmi dlho. Ako potvrdila, agentúry si dnes už vyberajú modelky aj podľa počtu followerov na sociálnych sieťach a veľmi pozorne sledujú komunikáciu. Nestačí mať len veľké číslo, ale musíte im aj odpovedať na komentáre, diskutovať, byť a žiť na rovnakej vlne.
„Keď som začala pridávať posty a fotky na sociálne siete, netušila som, aký to má potenciál a ako mi to môže pomôcť v mojej práci. Keby som sa dnes živila iba Instagramom, tak ma to v pohode uživí,“ prezradila Simona Krainová na marketingovom festivale Digital Rulezz ešte v novembri 2016.
Vždy je to aj o výbere, lebo nemôže samozrejme prijať každú ponuku. Nemôže robiť promo dvom značkám automobilov, či kozmetiky. Vždy len jednej. Aj preto sa snaží ročne spolupracovať so šiestimi-siedmimi značkami. Nepreháňať to.
Pozrite si aj ďalšie ROZHOVORY.
Klienti sú ochotní platiť
Simona Krainová je Česku naozaj silný brand, čo si uvedomuje, no nepreceňuje to. „Možno je to preto, že mám rodinu, mám deti a prácu, ktorú milujem. Asi sa klientom páči celý ten package. Že môžu využiť aj moje deti do nejakej reklamy.“
Dôležité podľa Simony je sledovať reakcie followerov – čo lajkujú, ako príspevky komentujú, pretože len tak sa dá odhadnúť, čo im nabudúce ponúknuť. Nevypláca sa však kalkulovanie – ráno vstanete a poviete si, že vypublikujete to a to, lebo tak vám pribudne najviac followerov a lajkov.
Klienti sú vraj dnes ochotní platiť za posty na sociálnych sieťach ohromné sumy, no Simona si poctivo vyberá. „Nechcem zaplniť svoje siete len platenými príspevkami, lebo fanúšik to vycíti. Preto sa to snažím robiť so srdcom a opatrne… Už som neraz odmietla nejaké značky. Či už preto, že som sa s tým nevedela stotožniť, alebo som produkt nepovažovala za kvalitný.“
Niekedy ide Simona do proma aj zadarmo, keď ju to osloví, chytí a páči sa jej produkt. „Určite aj spontánne. Zaujme ma povedzme nejaká voda, tak ju odfotím a napíšem post. Samozrejme, že mám exkluzívne zmluvy a keď promujem jednu značku vody, tak nemôžem ísť proti nej. Nemôžem hodiť na siete post s inou značkou vody. Ale ak sa to nebije a nebráni mi v tom zmluva, tak to tam dám. Nie všetko, čo dávam na sociálne siete, musí byť vždy zaplatené.“
Ambasádorka Kristína Farkašová
Celebrity dnes využívajú na ambasádorstvo všetky sociálne siete, najmä Facebook, Twitter a Instagram. Už nestačí mať len slávne meno, ale naozaj musíte byť aktívny. Mať tam dostatok followerov a vedieť s nimi komunikovať.
Vynikajúco to robí herečka a spisovateľka Kristína Farkašová.
Na Facebooku má vyše 73-tisíc fanúšikov, ktorým denne servíruje niekoľko postov a tí na ne radi (alebo rady?) reagujú. Promuje tam nielen svoje pásikavé tričká, či knižky Som mama a Stále som mama, ale aj iné značky.
Stala sa napríklad ambasádorkou značky Gravimilk, čo je inovovaný produkt Sunaru. Pre komunitu mamičiek navrhla špeciálny termohrnček.
Spolupracuje so značkou Hero, bola tvárou značky Kamea…a všetko to robí prirodzene, nápadito a ľudia jej veria.
Mimochodom, na Instagrame má ďalších 45-tisíc fanúšikov.
No a vezmite si ešte jeden príklad. Kozmetická značka Estée Lauder plánovala uviesť na trh nový parfum Modern Muse Le Rouge. Mohla si vybrať celebritu zvučného mena, takmer každá by jej kývla. Estée Lauder však stavila na členku rodinného klubu Kardashianovcov Kendall Jenner – tá má len na Instagrame takmer 80 miliónov followerov.
Prečítajte si aj
Naučte sa robiť self-marketing. Dostane vás vyššie.
Foto: Instagram Simony Krainovej a Kristíny Farkašovej