(pôvodný článok z 29.1. aktualizovaný 24.2.)
Aj vy žijete na Facebooku a logujete sa naň niekoľkokrát denne? Sledujete správy o svojich priateľoch? Novinky médií? Zaujímavosti z knižného sveta?
Facebook vie byť vynikajúcim zdrojom informácií, zábavy, a každý občas niečo zdieľame alebo lajkneme. Možno ste už dávnejšie počuli o tom, že bežný LIKE zanikne, respektíve sa rozšíri na šesť emotikonov.
A je to tu!
Jednoduchý LIKE sa stal minulosťou. Vo vybraných krajinách sa už pred časom testovali nové „reakcie“ a ostré nasadenie je realitou.
LIKE sme si obľúbili, takže nebojte sa – nezmizol, ani nedostal protihráča v podobe DISLIKE, ako sa hovorilo. Facebook ho však rozšíril a pri lajkovaní tak budete mať viac možností. Už vám možno nestačil bežný lajk a keď ste ho dávali, hovorili ste si – keby som ním tak mohol vyjadriť svoju náladu, lajk vysmiaty alebo smutný lajk pri úmrtiach obľúbených osobností…alebo keby som tak mohol dať lajk svojej srdcovke a vyjadriť to lajkom ešte graficky lepšie.
Chris Cox z Facebooku už pred pár mesiacmi potvrdil pre agentúru Bloomberg, že jednoduchý LIKE sa rozšíri o šesť emotikonov. A je to tu, aj na Slovensku. Takže na prvý pohľad máte stále LIKE alebo Páči sa mi, no keď nadídete kurzorom myši nad toto tlačidlo (alebo v mobile na ňom chvíľu podržíte prst), ponúknu sa vám okrem palca nahor ďalšie emotikony:
angry (nahnevaný)
sad (smutný)
wow (nadšený)
yay (príjemne prekvapený)
haha (veselý)
love (srdcovka)
Like (klasický lajk)
Z tohto zoznamu vypadol lajk yay, keďže pri testoch nebol uchopiteľný a ľudia nevedeli, kedy je ideálne ho dať a na čo vlastne slúži.
Počty týchto nových emotikonov sa zobrazujú aj pri príspevkoch osobitne, takže za každý emotikon počet zvlášť.
Nové lajkovacie emotikony Facebook najskôr otestoval v Španielsku, Írsku, Chile, Portugalsku, Kolumbii a na Filipínach. Ostrá verzia bola spustená v týchto (februárových) dňoch, hoci sa uvažovalo až o marci.
Odteraz tak máme možnosť lepšie vyjadriť svoj LIKE, Facebook zasa získal nové dáta: ako vnímame jednotlivé posty, aké sú naše emócie a čo v nás dané posty vzbudzujú. No a to potom bude Facebook vedieť lepšie predať inzerentom:-)