Trápi vás stuhnutý krk a šija zo sedavej práce? Zistite, ako tento problém eliminovať

LinkedIn

Sedavá práca a dlhé hodiny strávené v jednej polohe za kancelárskym stolom môžu viesť k viacerým zdravotným problém. V dôsledku svalového napätia sa častokrát objavuje stuhnutý krk, ktorý môže vyústiť do ostrej, pálivej bolesti obmedzujúcej jeho pohyblivosť.
Ako tomuto opakovanému problému predísť?
 

 

1. Dbajte na správne držanie tela pri práci

výškovo nastaviteľný stôlVďaka pokroku v oblasti technológií a dizajnu je dnes omnoho jednoduchšie podporiť správne držanie tela. V kanceláriách sa stretávame s ergonomickými stoličkami a nastaviteľnými stolmi, ktoré umožňujú regulovať ich výšku a sklon. Ako teda sedieť za stolom v zdraviu prospešnej polohe?

  •  Ramená by mali byť rovnobežne s chrbticou, tzn. ak položíte predlaktie na stôl, lakte musia byť ohnuté v pravom uhle.
  • Ak sedíte vzpriamene, vrchná tretina obrazovky by mala byť na úrovni vašich očí.
  • Umiestnite monitor do správnej vzdialenosti, aby ste nemuseli nakláňať hlavu dopredu. Adekvátna je vzdialenosť na úrovni vystretej ruky.
  • Stoličku nastavte tak, aby ste pri položených chodidlách na zemi mali kolená pokrčené v 90°uhle.

 

2. Urobte si prestávku a ponaťahujte sa

Znížte svalové napätie – urobte si krátku prestávku, ktorú môžete využiť na rýchly strečing, prechádzku alebo samomasáž. Okrem toho je odporúčané meniť polohu pri práci každú hodinu. Vďaka elektrickým výškovo nastaviteľným stolom to nie je žiadny problém. Jednoducho upravíte výšku pracovného stola tak, aby ste chvíľu pracovali v sede a chvíľu zasa v stoji – chrbtica je v stoji v prirodzenej polohe.

stuhnutý krk a šija

 

3. Venujte pozornosť tomu, ako používate smartfón

Kontrolujete neustále svoj smartfón s skláňate hlavu? Prestaňte s tým. Okrem toho, že zvyšujete riziko stuhnutosti a bolesti krku a šije, strácate tiež koncentráciu – vplyvom neustálych notifikácií ste roztržitý a nesústredený.

Ak si vaša práca vyžaduje intenzívne vybavovanie hovorov, zvážte používanie náhlavných súprav. Pri písaní textových správ sa snažte držať telefón v takej polohe, aby ste nenamáhali krčné svaly, tzn. uši by mali spočívať priamo nad ramenami.

cviky na bolestivý krkPrečítajte si tiež
Stuhnutý a bolestivý krk. Uvoľnite si ho týmito účinnými cvikmi.

— PR článok —
Foto: G-Stock Studio / Shutterstock.com a DimaBerlin / Shutterstock.com


                                                                       Páčil sa ti článok? Pošli ho ďalej!

About Author