Jarný detox. Viete, ako bojovať proti jarnej únave?

Chystáte sa na jarný detox? Môže byť skvelým štartom do jarného obdobia, pomôže telu po zime a dodá dostatok energie na ďalšie týždne a mesiace. je vhodný prakticky pre každého, nemali by ho však absolvovať starší ľudia nad 70 rokov a mladí do 18 rokov.
Ako s ním začať, aby bol naozaj účinný?
Pripravili sme pre vás 5 tipov, ktoré vám pri detoxikácii pomôžu.

 

Čo je to detox?

Detox je proces, pri ktorom ľudský organizmus eliminuje toxíny a iné škodlivé odpadové látky z jednotlivých orgánov, najmä pľúc, obličiek, pečene, hrubého čreva a lymfatického systému. Jeho výsledkom je celkové prečistenie organizmu, posilnenie imunitného systému, zlepšenie krvného obehu, zvýšenie celkovej energie, ale aj zlepšenie kvality vlasov a pokožky, či spomalenie procesu starnutia.

O čo vlastne pri detoxe ide?
Zjednodušene povedané, pri detoxe sa snažíte svoj tráviaci trakt na niekoľko dní odľahčiť, zásobovať ho tekutinami a dodávať mu potraviny, ktoré aktívne ovplyvňujú funkcie jednotlivých orgánov. Odborníci odporúčajú detox realizovať minimálne raz do roka. Ideálnym obdobím sú pritom jarné mesiace, kedy väčšina z nás bojuje proti jarnej únave, teda celkovému poklesu energie v jarnom období.
Okrem pociťovania jarnej únavy však existujú aj ďalšie príznaky, ktoré vám naznačia, že detox potrebujete. Sú to najmä problémy so spánkom, tráviace problémy ako zápcha alebo žlčníkové problémy, nadváha, bolesti hlavy, kožné problémy a ďalšie.

 

5 tipov pre jarný detox

Ako sme spomenuli vyššie, detoxikácia je spravidla bezpečná pre každého. Nemali by ju však absolvovať chorí pacienti zotavujúci sa z akútneho ochorenia, deti, tehotné a dojčiace ženy a ľudia starší ako 70 rokov.
Ako teda na účinný detox organizmu, aby sme pomohli organizmu rýchlejšie zregenerovať a zresetovať mentálne rozpoloženie zo zimných mesiacov?

ovocie a zelenina pre jarný detox

1.Stanovte si vhodný čas

Ak chcete absolvovať jarný detox, mali by ste ho absolvovať podľa možnosti v čo najpokojnejšom období. V tomto období by ste sa mali vyhýbať stresu a tiež udalostiam, ktoré dokážu výrazne ovplyvniť váš stravovací plán. Takými sú napríklad svadby či večierky.
Detox by mal trvať aspoň 2 týždne.

 

2.Vyberte si zdravé potraviny

Medzi potraviny, ktoré podporujú detoxikáciu, patria najmä zelenina, ovocie, strukoviny (fazuľa, šošovica, cícer), obilniny (pohánka, proso), semienka, orechy, olivový olej, ale aj klíčky či morské riasy. Práve tieto potraviny pozitívne pôsobia na čistenie a regeneráciu buniek.
Na druhej strane existujú potraviny, ktoré by váš detox mohli poškodiť. Sú to najmä mliečne výrobky, biele pečivo a sladkosti, červené mäso, pšenica, ale napríklad aj sušené ovocie. Škodlivé sú samozrejme aj vyprážané a pikantné jedlá.

 

3.Dodržiavajte pitný režim

Počas obdobia detoxu dôsledne dodržujte pitný režim. Medzi vhodné nápoje patrí neperlivá voda alebo nesladené bylinkové čaje. Počas dňa by ste mali vypiť minimálne 6 až 8 pohárov tekutín. Vyhnite sa škodlivým nápojom, akými sú alkohol alebo káva.

 

4.Podporte detox aj inak

Počas obdobia jarného detoxu zvážte aj podporné prostriedky, ktoré dokážu maximalizovať jeho účinky. Sú to napríklad kúpele so soľou, ktoré odstránia nečistoty z kože alebo masáže na podporu vylučovania škodlivých látok z tela.
Malým zázrakom na očistu čriev sú aj smoothies, chutné nápoje z ovocia, zeleniny alebo ich kombinácií s vysokým obsahom vlákniny. Nezabudnite tiež zaradiť pravidelný pohyb, veľa relaxujte a spite.

This is box title
V prípade, že chcete podporiť detox ešte viac, stavte na rôzne výživové doplnky.
Že sú drahé? Ani náhodou, navštívte kupónový web Vasekupony.cz, využite Pilulka zľavový kód, či Dr Max akcie a nakúpte si oveľa výhodnejšie výživové doplnky, ktoré vašu očistu ešte viac podporia.
Kapsule, tabletky, čaje či iné doplnky stravy, ktoré vaše telo zbavia nečistôt a podporia váš metabolizmus, tu čakajú len na vás. Stačí si len vybrať.

Prečítajte si tiež
107 neodolateľných smoothie receptov.

 

5.Pripravte sa na negatíva

Hoci jarný detox má nesporne pozitívne účinky na ľudský organizmus, rátajte s tým, že môže mať aj vedľajšie účinky. Určitý čas vám môže byť chladnejšie a môžete mať aj problémy so zaspávaním.
Časté je tiež väčšie potenie, zapáchajúci dych či črevné ťažkosti.
Medzi najnepríjemnejšie negatívne účinky patria bolesti tela a pocity na zvracanie. Najlepšie ich zmiernite dôsledným dodržiavaním pitného režimu a pravidelným relaxom. Myslite pritom na to, že tieto vedľajšie účinky sú len dočasné a v konečnom dôsledku vám detox prinesie len samé pozitíva.

— PR článok —

Aj tieto články by vás mohli zaujímať:

Facebook Comments

Aj tieto články by vás mohli zaujímať: