5 jednoduchých spôsobov, ako vyhrať nad nespavosťou

LinkedIn

Nielen dobrá životospráva, kam patrí zdravé jedlo a pravidelná fyzická aktivita, ale aj dostatočný spánok je kľúčom k dobrému zdraviu. Práve počas spánku sa v tele produkujú hormóny, obnovujú sa tkanivá a dopĺňa sa fyzická sila. Dobrý a dostatočne dlhý spánok si ale neaktivujeme žiadnym tlačidlom ani aplikáciou v mobile. Je veľmi dôležité vytvoriť telu podmienky, vďaka ktorým sa do stavu pokojného a nerušeného spánku dostane bez najmenších problémov.
Lieky však nie sú tá správna cesta. Vyskúšajte niečo jednoduchšie a bez vedľajších účinkov. Máme pre vás niekoľko tipov, ako vyhrať nad nespavosťou.

 

Využívajte posteľ a spálňu len na daný účel

Aj keď je to možno v dnešnej dobe „home officov“ náročné, nerobte zo svojej postele jedálenský alebo pracovný priestor. Začnite ho používať iba na určený účel – na spánok. Tento kus nábytku by mal byť pevne spojený iba s relaxáciou. Zakaždým, keď si potom na ňu ľahnete, váš mozog dostane signál, že je čas zaspať.

 

Izolujte priestor od okolitého hluku

Nielen preto, že vás už unavuje neustály hluk zo susedných bytov, ale aj z dôvodu pokojnejšieho spánku je vhodné priestor od nepríjemného hluku izolovať. Jedinou cestou z tejto situácie je preto kvalitná akustická pena na stenu. Tieto moderné izolačné materiály problém ľahko a lacno vyriešia bez toho, aby sa zmenšila úžitková plocha miestnosti.

Zlepšíte si nielen interiérový komfort a spánok, ale odstránite aj nedokonalosti stien a zlepšíte tepelno-izolačné vlastnosti bytu alebo domu.

 

Dajte si pred spaním lyžicu medu

Naše telo sa najlepšie zotaví, ak zaspíme ešte pred polnocou. Často je to ale veľký problém, pretože nielen stres a depresie nám nedovoľujú sa upokojiť a zaspať hneď po príchode do postele. Rušivých elementov je v našom okolí niekedy naozaj veľa, a preto sa snažíme situáciu riešiť liekmi.

Skúste to však s iným prírodným a neškodným „sedatívom. Med podporuje produkciu melatonínu, hormónu, ktorý je zodpovedný za zdravý spánok, obnovu buniek a obnovu nervového systému. Lyžička medu pred spaním alebo večer, je preto kľúčom k dobrému odpočinku. Ešte lepšie, ak ho zapijete harmančekovým čajom.

A pre tých, ktorých telo dobre reaguje na laktózu, môže byť vhodná aj kombinácia medu s mliekom. Takýto jednoduchý nápoj zmierni váš stres a pomôže vám zaspať bez najmenších problémov. Navyše, kvalitný včelí med obsahuje výživné látky, vďaka ktorým má antibakteriálne, antioxidačné a protizápalové účinky. Tak si ho doprajte nielen pred spaním.

recepty na medové sirupyPrečítajte si tiež
Medové sirupy. 5 receptov, ktoré vám posilnia imunitu.

 

Doprajte si kúpeľ s éterickými olejmi

Spánok bude hlboký a pokojný, ak si dáte pár hodín predtým horúci kúpeľ. Uvoľní vaše svaly, pomôže zmierniť únavu a nahromadený stres. Do vody je možné, pre lepší efekt, pridať penu, morskú soľ alebo éterické oleje. Najvhodnejšie vône na upokojenie tela aj mysle sú levanduľa alebo harmanček.

 

Nezabudnite na čerstvý vzduch

Rovnako ako telesná teplota, aj teplota vzduchu v spálni je nevyhnutná pre dobrý odpočinok. Optimálny indikátor je 17-18 stupňov. Ľuďom, ktorí sa chcú zbaviť nespavosti a bolesti hlavy, odporúčajú spánkoví lekári udržiavať ju v týchto hodnotách po celú noc. Spanie v teplej miestnosti je podľa odborníkov povrchnejšie a rušivejšie.

Nezabudnite ani na prechádzku pred spaním, na ktorej si potrebnú dávku čerstvého vzduchu doplníte veľmi jednoducho a rýchlo. Tak na to nezabudnite a určite sa potom lepšie vyspíte.

— PR článok —
Foto: Pixabay.com


                                                                       Páčil sa ti článok? Pošli ho ďalej!

About Author

Redakcia