Čo robiť, aby sa stali poruchy koncentrácie a nesústredenosti minulosťou?

LinkedIn

Či už v škole alebo v práci, nesústredenosť nám môže zbytočne sťažiť každodenný život a zabezpečiť, že aj na jednoduché úlohy potrebujeme veľa času. Existuje však niekoľko ovplyvniteľných faktorov, ktoré môžu vašu koncentráciu naopak zvýšiť.
Ak ich využijete vo svoj prospech, pomocou rôznych cvičení, výživových tipov a malých úprav v práci či škole budú vaše poruchy koncentrácie a nesústredenosti čoskoro minulosťou!

 

Pri písaní seminárnej práce vám pomôže strava

Máte pred sebou písanie náročnej seminárnej práce? V tom prípade veľmi dobre viete, koľko času a  energie vás bude stáť, ak nezačnete s tvorbou obsahu včas. Akokoľvek sa však snažíme, v mnohých prípadoch nám snahu sústrediť sa na učenie či prácu komplikuje minimum energie.  Dôvodom môže byť nevhodná strava.

Náš mozog oveľa lepšie pracuje so správnymi potravinami a tým zabezpečuje, že nás koncentrácia nesklame. Kúsok dextrózy alebo tabuľka čokolády nám na krátky čas dodajú energiu a zobudia nás, pretože spôsobujú zvýšenie hladiny cukru v krvi. Tie však rovnako rýchlo aj klesajú, čo spôsobuje únavu a problémy so sústredením.

Je pravda, že mozog vo všeobecnosti cukor potrebuje, ale oveľa väčší zmysel dáva, ak ho telo dokáže získať z takzvaných uhľohydrátov s dlhým reťazcom, napr. v celozrnných produktoch. Energia z tohto cukru je oveľa udržateľnejšia a dokáže trvalo zvýšiť našu koncentráciu. Pre dobrú koncentráciu sú vhodné aj tekutiny, orechy, morské ryby, ľanový olej a vitamíny.

zdravé potraviny pre lepší deňPrečítajte si tiež
Zdravé potraviny na lepšiu náladu, sústredenosť, výkon…

 

Doprajte telu pohyb

Bez ohľadu na to, či študujete alebo využívate pri podnikaní a práci z domu výhodnú virtuálnu adresu, každý, kto sa hýbe, zvyšuje krvný obeh – vrátane mozgu. Tým sa tento dôležitý centrálny nervový systém okysličí, čo nám pomáha zostať sústredený. Doprajte si preto každý deň prechádzku na čerstvom vzduchu v intervale minimálne 30 minút a uvidíte, že to vašej kondičke i koncentrácii prospeje.

 

Vyspite sa

Počas spánku náš mozog spracováva všetky informácie dňa a regeneruje sa. Nové poznatky je možné ukotviť v dlhodobej pamäti len s dostatkom spánku. Väčšina ľudí na to potrebuje aspoň sedem až osem hodín spánku za noc. Len ten, kto má dostatok spánku, môže urobiť niečo pre svoju koncentráciu z dlhodobého hľadiska.

 

Vybudujte si odolnosť tela proti stresu

Stres nie je len zabijak motivácie, všetky starosti a útrapy každodenného života, ktoré nás zaťažujú, spôsobujú aj rozptýlenie, ktoré nám takmer znemožňuje sústrediť sa. Existujú rôzne spôsoby, ako znížiť stres, ako napríklad autogénny tréning alebo progresívna svalová relaxácia. Správne zvládanie stresu môže tiež vytvoriť lepšiu koncentráciu.

Ak sa budete snažiť tieto veci dodržať, určite sa vám bude lepšie študovať aj pracovať.

— PR článok —
Foto: Pexels.com


                                                                       Páčil sa ti článok? Pošli ho ďalej!

About Author