Relax je dnes dôležitejší ako kedykoľvek predtým

LinkedIn

Každý deň sme vystavení rôznym stresom, námahe a nepríjemnostiam. Najhoršie na tom celom je, že naše telo na to reaguje napätím alebo stresom. Nadmerný stres potom spôsobuje bolesti hlavy, nespavosť, bolesti žalúdka, napätie, podráždenosť a nepokoj.
Relax je našťastie spôsob, ako sa všetkým týmto nepríjemným stavom môžete vyhnúť.

 

Čo znamená stres?

V stresových situáciách telo produkuje viac adrenalínu a kortizolu. Tieto hormóny pomáhajú na jednu stranu organizmu vyrovnať sa s určitými požiadavkami. Ak však tento stav pretrváva, môžu nastať zdravotné problémy. Neustály stres je jedným z najväčších rizikových faktorov vysokého krvného tlaku a infarktu. Telo sa stáva náchylnejšie na infekcie, pretože imunitný systém je znížený.

Príčinou sú vonkajšie faktory ako hluk, zmyslové preťaženie a nadmerná námaha alebo vnútorné faktory ako hnev, tlak na výkon a fyzická námaha.

Stresu každodenného života sa ale našťastie môžete vyhnúť. Stačí si naplniť vašu obľúbenú taliansku koženú kabelku dôležitými dokladmi a absolvovať dostatočný oddych a relax v kúpeľoch.

bežiace ženy a orgánové hodinyPrečítajte si tiež
Orgánové hodiny. Kedy je najlepšie jesť, piť, hýbať sa a relaxovať?

 

Ako sa najlepšie uvoľníte?

  • Stresu sa najlepšie zbavíte fyzickou aktivitou: cvičenie, prechádzka alebo fyzická práca, ktorá vás baví, odbúra stresory pomerne rýchlo.
  • Pomoc z vašej lekárne ponúkajú kvapky alebo tabletky na rastlinnej báze.
  • Úspešný môže byť aj relaxačný kúpeľ s upokojujúcimi prísadami do kúpeľa, ktoré pôsobia na uvoľnenie tela i duše bez zbytočných problémov. Pripraviť si ho môžete doma, alebo absolvovať wellness pobyt v prekrásnych Piešťanoch.
  • Aj relaxačné metódy ako autogénny tréning alebo joga vám pomáhajú zvládať stres oveľa pokojnejšie. Vyskúšajte a uvidíte, že to pomôže a nebude vám stres brániť v normálnom živote.

— PR článok —
Foto: Rido/Shutterstock.com


                                                                       Páčil sa ti článok? Pošli ho ďalej!

About Author