Detoxikujete? Chudnete? Toto určite odneste z kuchyne

LinkedIn

Aj vy ste sa rozhodli zhodiť pár kíl, dostať sa trošku do formy alebo aspoň detoxikovať, očistiť organizmus? Existuje množstvo metód a postupov, ako sa k cieľu úspešne dopracovať, no v prvom rade by ste mali „očistiť“ svoju kuchyňu. Čiže dostať z nej všetky potraviny, na ktoré by ste mali zabudnúť, keď chudnete alebo detoxikujete. Aby vás nelákali, aby ste ich omylom nezjedli v domnienke, že vám až tak neuškodia. „Zvýšte svoje šance a odstráňte potraviny, ktoré vás držia v začarovanom kruhu a kvôli ktorým ste chorý a depresívny,“ vyzýva odborník a autor bestsellerov Mark Hyman.

Už pred rokmi sa jeho kniha 10-dňový detox sa stala svetovým bestsellerom a najnovšie prekvapuje knihou Schudni vďaka tukom. Ponúka v nej nový revolučný diétny program, ktorý je založený na posledných vedeckých zisteniach o tom, aký dôležitý je tuk pre chudnutie a pre zdravie. A nejde o nejaké dohady, zbožné želania, či šalamúnske diéty. M.Hyman analyzoval množstvo vedeckých experimentov, výskumov a testov.
Mnohí stále veríme, že priberanie spôsobujú tuky, ktoré zároveň ohrozujú naše zdravie. Posledné výskumy však dokazujú, že táto tuko-fóbia nie je opodstatnená.

 

Toto odneste z kuchyne, ak detoxikujete a chudnete

Existujú potraviny a suroviny, ktoré musíte vyradiť zo svojho jedálnička, ak chcete schudnúť, očistiť telo, získať energiu a dostať sa do pohody. Ako odporúča Mark Hyman, neodkladajte ich len bokom, rovno ich vyhoďte do koša! Všetky tieto veci sa následne dajú nahradiť chutnými a zdravými alternatívami, ktoré vás viac ako len zasýtia.
Takže toto sú tie „nepotraviny“, ktoré musia ísť okamžite preč:

1.Všetky umelé potraviny

Pod „umelými potravinami“ máme na mysli všetko, čo je priemyselne spracované, nie je pravé a čerstvé. To zahŕňa čokoľvek, čo sa nachádza vo vrecku alebo škatuli (okrem pravých potravín ako napríklad sardinky alebo paradajky v slanom náleve alebo vo vode).
Vyhoďte všetko, čo obsahuje konzervačné, prídavné látky alebo farbivá či čokoľvek, čo je nejakým spôsobom priemyselne spracované.

Zbavte sa polotovarov, mrazených polotovarových hotových jedál, a hlavne všetkého s nápisom „bez tuku“, prípadne „nízkotučný“. Produkty, na ktorých je napísané „s obsahom prírodných príchutí“ síce znejú lepšie, ale môžu obsahovať lepok, či dokonca výlučky z análnych žliaz bobra, ktoré sa často používajú ako vanilková príchuť. Presne tak, nežartujeme! Pokojne si túto informáciu môžete overiť. Ak by určitú potravinu nemala v kuchyni vaša praprababka, potom by ste ju tam nemali mať ani vy. Vyhoďte ju.

chudnete? potraviny

2.Všetky potraviny s obsahom cukru

To sa týka cukru v akejkoľvek podobe vrátane vysokofruktózového kukuričného sirupu, alebo „prírodných“ sladidiel, ako napríklad med, melasa, agáva, javorový sirup, kokosový cukor alebo biošťava z cukrovej trstiny.
Ak sa sami seba pýtate, či je daný produkt v poriadku, odpoveďou je, že nie je. Ak začnete vyjednávať sami so sebou, či si môžete ponechať niektoré sladené produkty, či už je to stévia alebo kokosový biocukor, ktorý pochádza od šamana a je posvätený samým pápežom, aj tak znie odpoveď nie!

 

3.Všetky nápoje s obsahom cukru

Patria medzi ne ovocné džúsy (dokonca i nesladené), ľadové čaje, káva, športové nápoje, energetické nápoje. Hoci sú malé detské krabicové džúsy a pomarančový džús prezentované ako zdravé nápoje, obsahujú vysoké množstvo cukru a na rozdiel od čerstvého ovocia neobsahujú vlákninu. Asi ťažko by ste zjedli päť jabĺk na posedenie, no ľahko ich môžete vypiť. A to je veľmi veľa cukru. Držte sa radšej vody s citrónom.

chudnete? detoxikujete?Prečítajte si tiež
Ako sa robí 10-dňová detoxikácia zeleným smoothie?

 

4.Všetko, čo obsahuje umelé sladidlá

Patria medzi ne aspartám, sacharín, sorbitol, xylitol a v podstate všetky ostatné chemicky vyrobené sladidlá. Ak sa produkt nachádza v modrej, ružovej alebo žltej škatuľke, alebo v akejkoľvek inej škatuľke, vyhoďte ju.
„Ukázalo sa, že umelé sladidlá súvisia s obezitou, cukrovkou, a dokonca nepriaznivo vplývajú na črevnú flóru. Dokonca i stévia, či iné „prírodné“ sladidlá s nízkym či nulovým obsahom kalórií, musia ísť preč. Je možné, že práve vďaka nim máte neustálu chuť na sladké a sacharidy,“ vysvetľuje Mark Hyman v knihe Schudni vďaka tukom.
Vaším cieľom je predsa vymotať sa z tohto bludného kruhu. Neskôr si budete môcť do stravy pridať trochu stévie, ak vám robí dobre, no nie počas dní, keď chudnete a detoxikujete.

 

5.Všetko, čo obsahuje stužené tuky alebo rafinované rastlinné oleje

Napríklad kukuricový alebo sójový olej. Tieto oleje obsahujú omega-6 tuky, podporujúce zápaly, a tým sa chceme vyhnúť. Množstvo týchto tukov budete môcť získať z orechov, semienok, živočíšnych produktov, a dokonca z olivového oleja, no továrensky produkovaným omega-6 tukom je dobré sa vyhnúť.
Keď chudnete alebo detoxikujete, používajte zdravé oleje ako olivový olej, extra panenský kokosový olej, maslo ghee alebo maslo z dobytka kŕmeného trávou, keďže obsahujú prospešné tuky podporujúce redukciu hmotnosti a optimálne zdravie.

Všetyk tieto potraviny by ste nemali mať ani v kuchyni, ak práve chudnete alebo detoxikujete. Potom už, samozrejme, môžete pristúpiť k úprave: môžete sa vrátiť k ovociu, nápojom s nízkym obsahom cukru, ako napríklad zeleným džúsom (bez množstva ovocia), kokosovej vode alebo za studena lisovanému červenému melónu bez pridaného cukru.


                                                                       Páčil sa ti článok? Pošli ho ďalej!

About Author

Avatar