Urobte si sami masáž hlavy. Pomáha proti bolesti, únave aj stresu. Ako na to?

LinkedIn

Bolesť hlavy, únava, stres či podráždenosť. To všetko sú pocity, s ktorými zvykneme bojovať. Niektorí častejšie, iní len zriedka. Napriek tomu vedia značne skomplikovať život. Možno vám to bude znieť neuveriteľne, ale západná medicína ponúka rýchle a naozaj účinné riešenie, ako tieto problémy odstrániť na počkanie.
Asi ste už o nej počuli, ale zatiaľ nevyskúšali: masáž hlavy. Občas dokáže naozaj zázraky a pritom ide o pár jednoduchých hmatov.

Takže pri najbližšej bolesti hlavy, vyčerpanosti, alebo fyzickej nepohode nesiahajte hneď po liekoch. Urobte si masáž hlavy, ktorá vám zaberie nanajvýš päť minút. Vynikajúco však prospeje aj tým, ktorých nesužuje nijaký zdravotný problém. Masáž hlavy totiž napomáha mikrocirkulácii pokožky hlavy, teda podporuje jej prekrvenie. Ide tiež o vhodnú prevenciu proti vypadávaniu vlasov a podporu rastu nových vlasov.

 

Masáž hlavy – ako postupovať?

Pohodlne sa usaďte. Oprite si hlavu o operadlo či stenu. Začnite tak, že si prstami vojdete do vlasov. Dôležité je nepoužívať nechty, ale brušká prstov. Hýbte nimi s pokožkou hlavy, a to jemne a pomaly. Od spánkov smerujte dozadu.
Až sa vám prsty spoja v strede hlavy, znova ich od seba oddeľte a rovnakým spôsobom postupujte dopredu. Následne si predstavte, že vaše prsty sú akési hrable, ktorými krúžite po hlave. Malo by vám to pripomínať šampónovanie, no stále majte na pamäti jedno – hýbte iba pokožkou hlavy.
Takto pokračujte aj k ušiam a k zátylku. Potom sa vráťte späť do stredu lebky a spánkom. Na tomto mieste začnite s jemne kmitavými pohybmi. Znova sa sústreďte, aby ste bruškami prstov hýbali len pokožkou hlavy.

Je viac-menej na vás, ako budete popísané hmaty striedať a koľko si budete pokožku hlavy masírovať. Ak si na masáž hlavy nenájdete čas počas dňa, doprajte si ju v čase umývania vlasov.
Osvedčenou praktikou je aj na záver masáže uchopiť celú hlavu zo strán a vyvinúť tlak. Samozrejme tlačte len do takej miery, aby ste sa cítili príjemne. Nespôsobujte si bolesť.

masáž hlavy ako na to?

 

Prínosy masáže hlavy

Hýbanie pokožky hlavy dopredu a dozadu uvoľňuje nervové zakončenia na hlave. Táto technika nielenže blahodarne pôsobí na mozog a celkovú psychiku, ale uľavuje aj do viacerých nepríjemností. Sú nimi

  • bolesti hlavy
  • migréna
  • únava až vyčerpanosť
  • stres
  • dokonca si poradí aj s pocitom unavených očí.
  • napomáha aj v boji proti nespavosti a depresiám.

Masáž hlavy navyše pomáha odvádzať toxíny z tela a zvyšovať výkon mysle. Podporuje aj činnosť oboch mozgových hemisfér. Ďalšiu výhodu ocenia najmä ženy. Masážou hlavy sa prekrvuje pokožka hlavy a tým sa stimuluje rast vlasov.

masáž pre lepší deňPrečítajte si tiež
Masáže, ktoré vám pomôžu a vylepšia deň.

Masáž hlavy ako rutina
To, čo robíte bezprostredne po zobudení, má veľký vplyv na zvyšok vášho dňa. Ak medzi ranné činnosti zaradíte aj párminútovú masáž hlavy, sami uvidíte, ako vás pozitívne naladí do nového dňa. Vďaka masáži hlavy sa budete lepšie koncentrovať na svoje povinnosti a budete tiež poduktívnejší. V práci či v škole tak môžete dosahovať lepšie výsledky.

Foto: Pexels.com, Pixabay.com


                                                                       Páčil sa ti článok? Pošli ho ďalej!

About Author

Veronika Oleňová

Láska k písaniu sa u mňa rozvinula na základnej škole. Dnes pôsobím ako redaktorka, ktorá má záľubu v lifestylových témach. Vo voľnom čase sa upínam najmä ku knihám, tie sú pre mňa nekonečnou studnicou prekvapení a zaujímavostí.