Poznáte potraviny pre peknú a naozaj zdravú pokožku?

LinkedIn

Chcete mať krajšiu pokožku na tvári, rukách, bez vrások a škvŕn či hrubých šupín? Pokožku, ktorá je rozžiarená, elastická a bez zväčšených pórov? Páni tieto veci asi príliš neriešia, no pre dámy je to jedna z najdôležitejších vecí pri skrášľovaní svojho tela. Je pre nás dôležité, ako vyzerá naša koža – na čele, pod očami, na krku, rukách… a nielen či je pekná napohľad, ale aj zvnútra.
Cesta k takejto zdravo vyzerajúcej a naozaj zdravej pokožke vedie cez tie správne potraviny, ktoré máte každý deň v podstate na dosah. Stačí si ich dopriať v jedle – na raňajky, obed, či medzi jedlami. Vyhnite sa tomu, čo robí vašu pokožku mdlou a starou. Radšej siahnite po potravinách pre zdravú pokožku. Takých, ktoré vašu kožu omladia a naštartujú zvnútra.

Čomu sa radšej vyhnúť?
A propos, ak sa chcete o pokožku starať naozaj dôsledne a chcete ju mať zdravú, vyhýbajte sa nadbytku soli, rafinovanému cukru, alkoholu a káve, údeninám a nasýteným tukom.
Vyhýbajte sa aj jednoduchým sacharidom, ktoré prudko dvíhajú hladinu cukru v krvi, majú prevažne vysoký glykemický index, nadmerná konzumácia poškodzuje orgány a vedie k rôznych ochoreniam. Sú to rôzne sladkosti. Sladené nápoje a džúsy, biela múka a výrobky z nej ako koláče, pečivo, keksy, či cestoviny.

 

Potraviny pre zdravú pokožku

ikona tvár ženyVitamín D

Nájdete ho napríklad v rybách, mlieku, olivovom oleji, či vaječnom žĺtku. Tieto potraviny pomáhajú odstraňovať pigmentové škvrny na pokožke.

ikona tvár ženyVitamín K

Je vynikajúcim bojovníkom proti kruhom pod očami. Nájdete ho v potravinách ako sú syry, kravské mlieko, fermentované potraviny, špenát, kapusta a šalát.

ikona tvár ženyVitamín C

Známe céčko zosvetľuje a spevňuje pokožku. Tiež jej dodáva pružnosť, vitalitu a bojuje proti vráskam okolo očí. Je dôležitý pre tvorbu kolagénu. Vitamín C zlepšuje aj stav akné. Nájdete ho v žltej a červenej paprike, kapuste, brokolici, jahodách, malinách, kivi a citrusoch ako takých.

ikona tvár ženyVitamín B2

Perfektný bojovník proti suchej koži a rednutiu vlasov. Tiež sa osvedčil proti lámavosti nechtov, akné a keď vám často praská pokožka v kútikoch úst. Tento vitamín hľadajte v mlieku, orechoch, vajíčkach, sóji, strukovinách, semienkach, mandliach a pive.

„Kozmetická strava“
David Wolfe, autor obľúbenej knihy Beauty Diet, odporúča najmä vegánsku stravu, ktorá má pozitívny vplyv na zdravie pokožky. Napokon, jeho teórie pomohli nuž mnohým herečkám a modelkám. Podľa neho by dámy mali dávať prednosť potravinách, ktorá obsahujú kvalitné oleje a antioxidanty. Tie totiž chránia lepšie pokožku pred starnutím. Patria sem olivy, kokosový orech, rakytník, aloe vera a kurkuma.
Prečítajte si viac o zázračnej kurkume v našom článku.  

olivy pre zdravú pokožku

ikona tvár ženyVitamín B3

Vhodné zvýšiť jeho príjem pri kožných zápaloch a ekzémoch. Nájdete ho v hydinovom mäse, pečienke, rybách, ale tiež v sušenom ovocí, strukovinách, zeleri ap.

ikona tvár ženyVitamín B5

Ak vaša pleť dostala poriadne zabrať, napríklad vplyvom počasia, je vystresovaná, zvýšte príjem potravín s vitamínom B5, ako je mlieko a vajíčka, pšeničné klíčky, droždie, vnútornosti a zelenina.

ikona tvár ženyVitamín B6

Osvieži a oživí vašu pokožku, dodá jej život a zvláčni zvädnutú kožu. Docielite to príjmom potravín ako je avokádo, banány, droždie, celozrnný chlieb, mlieko, vajíčka a zemiaky.

7 mýtov o pletiPrečítajte si tiež
7 častých mýtov o pleti a kozmetickej starostlivosti.

ikona tvár ženyZinok

Neoceniteľný pri aknóznych stavoch a problémoch s vlasmi a nechtami. Pôsobí aj protizápalovo, zmierňuje lupienku alebo neurodermatitídu. Pozitívne vplýva na obnovu pokožky a rast vlasov. Doprajte si oriešky, hydinové mäso, šalát, brokolicu, ružičkový kel, karfiol alebo špenát.

ikona tvár ženyVitamín E

Ten pomáha pri starnutí pokožky, pomáha obnovovať bunky, posilňuje väzivo a predchádza následkom UV žiarenia. Nájdete ho vo väčších množstvách v karfiole, špenáte, slnečnicových semienkach, paradajkách, listovej zelenine ako takej, tiež v mrkve, brokolici, obilných klíčkoch, v masle, mlieku a strukovinách.

ikona tvár ženyVitamín A

Tento vitamín spevňuje pokožku, vyhladzuje vrásky a reguluje tvorbu mazu. Pokožka je pri jeho dostatku pružnejšia a nevysychá. Sústreďte sa na potraviny ako mrkva, paprika, špenát, brokolica, listová zelenina, ale aj rybí tuk, melón, sušené marhule a mlieko. Tiež makrela, losos, rukola, mangold.

ikona tvár ženyOmega 3 mastné kyseliny

Zlepšujú elasticitu pokožky, udržiavajú jej správnu vlhkosť, znižujú zápaly. Nájdete ich vo vlašských orechoch, mandliach, ľanových semienkach, tiež v melóne, avokáde, daroch mora, tofu, v ovsených vločkách.


                                                                       Páčil sa ti článok? Pošli ho ďalej!

About Author

Milan

Vyše 20 rokov píšem texty a články. Vymýšľam slogany a pripravujem zadania na webstránky. Robil som moderátora v Slovenskom rozhlase, Twiste a Rádiu Okey. Redaktora v Slovenskej televízii. Písal som pre SME, Hospodárske noviny a časopisy ako Markíza, Zdravie, Život ai.