8 výhod cvičenia na veslovacom trenažéri. Ako funguje a komu pomôže?

LinkedIn

Pravidelné cvičenie je to najlepšie, čo môžete pre svoje zdravie urobiť. A veslovanie je jednou z tých aktivít, z ktorých ťaží kompletne celé telo. Aj keď je to workout s nízkym dopadom, je náročný a dovolíme si tvrdiť, že je to jedno z najúčinnejších cvičení vôbec. Len málo iných cvičebných strojov ponúka kombináciu výhod, ktoré získate pri veslovaní.

Veslovacie trenažéry, rovnako ako takmer všetky posilňovacie stroje, sa postupom času vyvíjali a zaujali svoje miesto v nevyhnutnom cykle fitness trendov. Ako sa však cvičebné zariadenia inovujú a zavádzajú sa „nové“ spôsoby cvičenia, dlhoročné formy fitness sa dostávajú mimo centra záujmu.

Prečo by ste mali zvoliť veslovanie pred inými formami fitness? Odpoveď je jednoduchá: Veslovanie je náročné – a funguje. Rovnako ako jazda na bicykli, ponúka spôsob aktivity v skupine alebo jednotlivo. Vo formáte “veľký prospech s relatívne nízkymi nákladmi” a to všetko so zameraním na viac fitness komponentov.

 

Ako funguje veslovací trenažér?

Veslovací trenažér je presne to, ako to znie: stroj navrhnutý tak, aby napodobňoval pohyb vykonávaný pri veslovaní člna na vode. Takmer všetky stroje prichádzajú s monitorom na sledovanie vzdialenosti, rýchlosti, energie a spálených kalórií. Mnohé sú postavené s dlhým rámom, nízko pri podložke, brzdené zotrvačníkom namontovaným v prednej časti rámu a držadlom pripevneným k zotrvačníku pomocou lana, reťaze alebo remeňov. Počas veslovania sa rukoväť pritiahne k telu používateľa a sedadlo, ktoré sa posúva smerom od zotrvačníka, umožňuje používateľovi zapojiť spodnú časť tela počas „hnacieho“ pohybu veslovania.

Veslárske trenažéry poskytujú odpor prostredníctvom jedného z troch mechanizmov: magnetov, vody alebo vzduchu. Vo všetkých prípadoch sa odpor vytvára na zotrvačníku, čo užívateľovi viac-menej sťažuje ťahanie za rukoväte a naťahovanie popruhu, lana alebo reťaze. Magnetický odpor je nastavený používateľom a je konštantný – čo znamená, že keď je nastavený, zostáva stabilný. Takže to nie je úplne ako „skutočné veslovanie“ proti odporu vzduchu alebo vody.

Ešte predtým, ako vám prezradíme, aké benefity pre naše zdravie prináša workout na tomto, možno trochu nedocenenom zariadení, radi by sme upriamili vašu pozornosť na článok, ktorý ponúka ucelený prehľad aktuálnej ponuky na trhu veslovacích trenažérov. ahčí vám rozhodnutie o výbere vhodného modelu po tom, ako vás presvedčíme o zdravotných a fitness prínosoch cvičenia na veslovacom trenažéri. Nájdete ho tu: https://imunita.online/veslovaci-trenazer/.

zásady cvičenia na veslovacom trenažéri

 

8 výhod cvičenia na veslovacom trenažéri

Výhody veslovacích trenažérov pre zdravie a fitness sú takmer rovnaké ako výhody veslovania na vodnej báze, s niekoľkými bonusovými výhodami, ktoré by sa nemali prehliadať.

1.   Zvyšuje silu svalov, aj vytrvalosť celého tela

Svalová sila a svalová vytrvalosť sú dve rôzne veci. Jednoducho povedané, svalová sila je to, akú váhu je určitá skupina svalov schopná zdvihnúť v jednom úsilí. Na druhej strane svalová vytrvalosť je to, akú váhu môže určitá svalová skupina v priebehu času opakovane zdvíhať. Napríklad ako dlho dokážete jazdiť na bicykli po prudkom svahu.

Pri veslovaní (ako aj pri plávaní) dokážete zvýšiť tak svoju svalovú silu, ako aj svalovú vytrvalosť (hoci hlavným prínosom je vytrvalosť). Je to preto, že opakovane tlačíte a ťaháte proti odporu počas celého workoutu a podnecujete fyziologickú adaptáciu, ktorá umožní svalovej skupine pokračovať vo vyvíjaní sily bez korešpondujúcej únavy. To znamená, že zvyšovaním odporu v priebehu času vaše svaly rastú a vyvíjajú sa, stávajú sa silnejšími. Čo skutočne robí veslovanie výnimočným je, že pracuje celé vaše telo. Počas fázy jazdy najskôr zapojíte hlavné svalové skupiny nôh, potom trup a nakoniec hornú časť tela a chrbát. Táto opakovaná námaha pomáha zlepšovať svalovú vytrvalosť naprieč svalovými skupinami.

 

2.   Zlepšuje kardiovaskulárnu kondíciu

Vždy, keď vykonávate neprerušované cvičenie, ktoré zvyšuje srdcový rytmus a objem dychu, pracujete na kardiovaskulárnej kondícii. Veslovanie je skvelé pre srdce a pľúca, pretože zapája každú hlavnú svalovú skupinu vášho tela. To zase vyžaduje, aby vaše srdce pumpovalo viac krvi do pracujúceho svalového tkaniva, aby do buniek dodalo energiu a živiny a zároveň zvládlo odpadové vedľajšie produkty vrátane oxidu uhličitého a kyseliny mliečnej.
Ľudské telo je neuveriteľne efektívne a nerado sa namáha, takže keď je nútené pracovať tvrdšie, ako je zvyknuté, vyvolá to fyziologické prispôsobenie sa, aby bola budúca námaha ľahšia. Keď vaše srdce pumpuje a ťažšie dýchate, vášmu telu sa to nepáči a prispôsobuje sa a mení tak, že nabudúce, keď budete robiť aktivitu rovnakej úrovne, bude to o niečo ľahšie. Práve ste zlepšili svoju kardiovaskulárnu kondíciu.

 

3.   Nízky dopad

Pokiaľ “veslujete” správne, aktivita je šetrná ku kĺbom. Pretože  chodidlá zostávajú v kontakte s podložkami a ruky s rukoväťami, nedochádza k takmer žiadnemu vplyvu na členky, kolená, boky, lakte alebo plecia, ktoré sú náchylné na zranenie. Toto robí z trenažéra vhodnú formu cvičenia pre tých, ktorí sa zotavujú zo zranenia, je ideálna pre začiatočníkov aj seniorov.zásady cvičenia na veslovacom trenažéri pre seniorov

 

4.   Znižuje stres

Veslovanie redukuje psychický stres a v niektorých prípadoch môže pomôcť zmierniť pocity depresie. Rovnako ako u väčšiny iných druhov kardiovaskulárneho cvičenia, aj pri veslovaní dôjde k zvýšeniu endorfínov uvoľňovaných v mozgu. Endorfíny sú hormóny typu „dobrý pocit“ a keď je ich viac, znižujú stres, ktorý eventuálne práve zažívate. Pri sledovaní televízie alebo počúvaní hudby počas cvičenia na trenažéri sa budete cítiť ešte uvoľnenejšie a uvoľníte ďalšie endorfíny.

 

5.   Spáli množstvo kalórií

Ak je jedným z vašich cieľov v oblasti fitness chudnutie, veslovanie je fantastický spaľovač kalórií. Môžete spáliť asi 600 kalórií za hodinu na trenažéri s miernym odporom a až 1000 pri najvyššej úrovni odporu. To je viac kalórií, ako spálite na bežnom bežeckom páse alebo rotopede a to všetko s nízkym dopadom na kĺby.

 

6.   Relatívne nízke náklady

Či už kupujete vlastný veslovací trenažér, alebo ho používate v telocvični, v porovnaní s iným kardio prístrojom je investícia relatívne nízka. Niektoré trenažéry pre domáce použitie sú k dispozícii už od 100 eur – v tomto prípade sú však cena a kvalita v korelácii. Nákupu preto venujte náležitú pozornosť a nezabudnite pozrieť recenzie a spätné väzby.

 

7.   Je to zábava

Ak je cvičenie niečím, z čoho máte hrôzu, je oveľa ťažšie sa namotivovať. Kľúčom k úspechu je vytvorenie plánu fitness, ktorý vás baví. Vzhľadom na to, že veslovanie zapojí celé vaše telo, je ľahšie sa preň rozhodnúť. Naštartujte reproduktory a veslujte podľa rytmu vašich obľúbených skladieb, alebo pri cvičení sledujte svoju obľúbenú šou v televízii. Akonáhle sa stanete “profesionálom” a zvládnete techniku veslovania, budete sa cítiť tak dobre, že workout bude pre vás potešením!

prečo ženy necvičiaPrečítajte si tiež
10 hlavných dôvodov, prečo ženy necvičia.

 

8.   Potrebujete len 15 minút

Veľkou výhodou veslovacích strojov je ich schopnosť šetriť drahocenný čas, pretože súčasne pracujete na hornej a dolnej časti tela a navyše získavate aj kardio. Ak robíte každú skupinu osobitne (hornú, dolnú, dýchaciu), môže to trvať dlho a v niektorých prípadoch spálite aj menej kalórií. Tento efekt strojnásobenia je obrovské plus a vďaka tomu je tento stroj ideálny pre ľudí, ktorých čas je drahý.
Štvrť hodiny je všetko, čo potrebujete. Uistite sa, že v priebehu týchto 15 minút dôsledne pracujete na 80%  maximálnej intenzity, aby ste dosiahli efekt spaľovania tukov. Alebo, ak vám ide hlavne o spaľovanie kalórií, skúste cvičenie v štýle Tabata, kde kombinujete 20 sekúnd 100% maximálneho úsilia s 10 sekundami odpočinku, počas celých 15 minút.

Pri používaní akejkoľvek cvičebnej pomôcky je vždy potrebné osvojiť si správnu techniku. Veslovanie je vynikajúca forma cvičenia, ale nie je bez rizika. Nesprávna technika môže mať za následok zranenie, najmä dolnej časti chrbta. Ak si nie ste istí, dôrazne vám odporúčame poradiť sa s trénerom, aby ste sa nevystavili zbytočným rizikám.
Ak ste vo veslovaní nováčikom, začnite pomalým tempom a zvyšujte ho postupne. Pri veslovaní vášho imaginárneho člna by bezpečnosť mala byť vždy najvyššou prioritou.

— PR článok —
Zdroj a foto: Livestrong.com, StyleCraze.com


                                                                       Páčil sa ti článok? Pošli ho ďalej!

About Author

Avatar