Ako sa zbaviť únavy a užiť si deň?

LinkedIn

Únava sa začína stále viac prejavovať hlavne v strednom veku. Človek zvláda čoraz menej stresu, návalu práce či dlhých osláv s priateľmi. Existuje niečo, čo vám môže vrátiť vašu energiu, aby ste zvládali všetko tak ako pred rokmi?
My vám poradíme, ako si užiť deň bez toho, aby ste si ho zničili hneď z rána. Načerpajte energiu a zistite, ako sa efektívne zbaviť únavy.

Vylúčte zdravotné problémy

Ak trpíte nadmernou únavou, môže ísť o jeden z mnohých príznakov chorôb vrátane cukrovky, srdcových chorôb, artritídy, anémie, štítnej žľazy alebo spánkového apnoe.
Jedno z nebezpečných ochorení je chronický únavový syndróm, ktorý nemá jasný pôvod a môže, podobne ako apnoe, spôsobiť nepríjemné zdravotné ochorenie. Prejavuje sa dlhodobou nespavosťou, pri ktorej nie je hneď zistiteľná príčina, a preto sa dlhodobo študuje odborníkmi, aby sa následne mohla nastaviť liečba.
Ak sa cítite nezvyčajne unavení dlhšiu dobu, je namieste, keď sa čo najskôr obrátite na svojho lekára.

ako sa zbaviť únavy

Trvalý problém so spánkom môže spôsobiť vážne zdravotné problémy.

Zaraďte do svojho dňa pohyb

Mnoho štúdií ukazuje, že fyzická aktivita zvyšuje vašu energiu. Pokiaľ nestíhate počas dňa alebo večera zájsť do telocvične, stačí, keď si privstanete o 15 minút skôr a zacvičíte si. Alebo jednoducho cestou do práce či z práce uprednostníte chôdzu pred mestskou dopravou. Stačí vystúpiť o pár zastávok skôr a prejsť sa.
Fyzický pohyb neustále súvisí so zlepšovaním vašej vitality a celkovej kvality života. Zlepšuje pracovnú efektivitu, zdravotný stav a ľudia, ktorí cvičia sú atraktívnejší a tým pádom majú aj väčšie sebavedomie.
Aj keď takmer každé cvičenie je dobré, joga môže byť pre zvýšenie vašej energie obzvlášť účinná. Vedci univerzity v Oregone ponúkli výučbu jogy 135 mužom a ženám. Na konci šiestich mesiacov účastníci uviedli zvýšený pocit pohody a celkovej energie.

joga pozícia

Pohyb je blahodárny nielen pre vaše telo, ale aj dušu.

Pite dostatok tekutín

Dehydratácia znižuje potrebnú energiu a tým pochopiteľne zhoršuje aj fyzickú výkonnosť. Ukázalo sa tiež, že dehydratácia znižuje bdelosť a koncentráciu.
Ako zistiť, či pijete dostatok vody? Napríklad aj podľa moču. Pokiaľ je svetlý, pijete dostatočne, ak má však tmavú farbu, tak ste dehydrovaní. V priemere by mal človek vypiť približne 2 litre vody denne. Množstvo vypitých tekutín záleží od váhy, počasia a od fyzickej aktivity jedinca.
Do pitného režimu sa nepočíta káva, energetické nápoje či sladené vody. Veľa ľudí uprednostňuje kvôli chuti ochutené minerálky. Majú pocit, že keď sú bez zafarbenia, neobsahujú veľa cukru, avšak jedna PET fľaša tejto vody môže v sebe mať 60 až 70 g cukru.

čistá voda

Čistá voda je pre vaše zdravie najlepšia.

20 minút spánku počas dňa

Pokiaľ máte možnosť si popoludní oddýchnuť, doprajte si krátky spánok, ktorý „nabije vaše baterky”. Spánok však nesmie prekročiť 30 minút.
Práve krátkym poobedňajším spánkom získate späť potrebnú energiu a sústredenosť. Niektoré moderné firmy, v ktorých sú zamestnanci vystavení náročnému psychickému zamestnaniu, ponúkajú svojim zamestnancom tzv. oddychové miestnosti, kde môžu týmto spôsobom bojovať proti stresu a únave.

Pracovný deň po dobrej párty

Raz za čas sa stane, že sa párty pretiahne dlhšie, ako ste pôvodne zamýšľali, a to aj napriek tomu, že ráno vstávate do práce. Preto sa ľahko môže stať, že sa ráno prebudíte fyzicky a duševne úplne vyčerpaní. V tomto prípade stačí, keď si dáte studenú sprchu, naladíte sa na tento deň pozitívne a oblečiete si svoje najpohodlnejšie oblečenie. Ku fyzickej kondícii vám určite pomôže, ak si urobíte doma, alebo kúpite cestou do práce vitamínovú bombu, napríklad v podobe smoothie.
Psychická pohoda je však najdôležitejšia. Nájdite si svoje motto pre lepší deň a aj keď ste mali náročné ráno, čas v práci môže byť pre vás nakoniec príjemne strávený.

po párty

Aj po dlhom večierku si môžete užiť druhý deň.

Správna životospráva

Najväčší vplyv na kvalitu spánku a regeneráciu tela a duše má správna životospráva. Pokiaľ váš jedálniček obsahuje všetko, čo behom dňa telo potrebuje, nemusíte sa obávať únavy. Odporúča sa, aby človek konzumoval aspoň päť jedál denne a aby strava obsahovala širokú škálu potravín prospešných nášmu telu. Pre váš organizmus je dôležitý aj pravidelný a dostatočný spánok, ktorý vám regeneruje každú bunku v tele, a preto vám dodáva nielen potrebnú energiu, ale omladzuje aj telo.

— PR článok —
Foto: Pixabay.com


                                                                       Páčil sa ti článok? Pošli ho ďalej!

About Author

Avatar