Ako správne investovať do vlastného zdravia  

LinkedIn

Zdravie je potrebné chrániť a podporovať vhodnou výživou. Dobré je, ak sa človek vyhýba priemyselne spracovaným potravinám – cukrovinkám, polotovarom, konzervám, mrazeným pokrmom, instantným polievkam, jedlám v prášku či sladkým nápojom a keď uprednostňuje kvalitu pred kvantitou.

Pokiaľ patríte medzi milovníkov rybolovu a následne svoje úlovky aj radi varíte a konzumujete, zrejme uprednostňujete zdravú výživu, ktorá preferuje čerstvé produkty. Ak tradičnými rybárskymi potrebami, medzi ktoré patria udice, navijaky, háčiky a sieťky nachytáte ryby a len čo sa z rybačky vrátite domov, svoje úlovky hneď aj tepelne spracujete, robíte pre svoje zdravie veľa.
Ryby je možné tepelne upravovať na mnoho spôsobov, no najzdravšie je varenie v pare. Rybie mäsko uvarené v pare zostáva šťavnaté, nie je k nemu potrebné pridávať tuk a navyše, udrží si nielen autentickú chuť, ale aj formu.

 

Mäso a mäsové výrobky

Tretie milénium prinieslo ľudstvu množstvo informácií, ako sa dá vhodným spôsobom investovať do vlastného zdravia. Okrem celkového životného štýlu je to najmä výživa, ktorá úžasnou mierou zdravie ovplyvňuje. Dobré je uprednostňovať ekologicky pestované ovocie a zeleninu, preferovať mlieko a mäso z domácich fariem a vyhľadávať také mäsové výrobky, ktoré neobsahujú chemické prísady. Či sa rozhodnete pre párky, alebo paštéty, všetky ingrediencie v mäsových výrobkoch by mali kvalitu zdravia podporovať a nie znehodnocovať.

Ideálne produkty sú z domácich chovov – zo zvierat, ktoré žijú v ekologickom prostredí. Takéto mäso neobsahuje antibiotiká, ani stimulátory rastu. Zvieratá v domácich farmách majú dostatok pohybu, slnka, čerstvého vzduchu a žijú v dobrých hygienických podmienkach.

pestrecový olejPrečítajte si tiež
Pestrecový olej. Kedy je vhodné užívať ho?

 

Pravidelný pitný režim

Až dve tretiny ľudského tela tvorí voda. Voda je nenahraditeľná prírodná látka, ktorá má pre človeka rozhodujúci význam. Je neoddeliteľnou zložkou života a výživy, optimalizuje metabolizmus. V rámci pravidelného pitného režimu je okrem čistej vody vhodné piť čerstvé ovocné či zeleninové šťavy a čaje. V zimnom období skvelo zahreje čaj zo zázvoru, šípok, bazy, lipy, mäty a mnoho iných. Bylinkové čaje navyše pôsobia aj liečebne. Na rôzne zdravotné neduhy je vhodný čaj zo šalvie, žihľavy, repíka, medovky či bylinka nazývaná pestrec mariánsky.

Pestrec mariánsky obsahuje bioflavonoidy, ktoré zabraňujú prenikaniu toxických látok do pečene a prispievajú k produkcii žlče. Tento bodliak s fialovými kvetmi pomáha udržať aj správnu hladinu cukru v krvi. Pestrec mariánsky má priaznivý vplyv na celý tráviaci systém a možno ho využívať nielen vo forme čaju, ale aj vo forme tinktúry, oleja a tabletiek. Jedná sa o silný antioxidant, ktorý komplexne podporuje ľudský imunitný systém.

— PR článok —
Foto: Dreamstime.com


                                                                       Páčil sa ti článok? Pošli ho ďalej!

About Author

Redakcia