9 potravín pre ploché bruško

Existuje 9 superživín, ktoré sa zameriavajú na brušný tuk. Ten ako viete je nielen neestetický (pneumatiku na sebe nechce mať nikto, zato ploché bruško každý 🙂 ), ale je najmä škodlivý. Je neviditeľný, rýchlo rastie a nesmierne vám škodí: obaľuje orgány, najmä srdce, tlačí na ne a zaťažuje ich. Má na svedomí upchávanie ciev, zvýšený krvný tlak, cukrovku, infarkt aj mozgovú príhodu. Dokonca prispieva k onkologickým ochoreniam.

Už sme vás presvedčili, že brušný tuk je oveľa nebezpečnejší ako ten podkožný? Že vás nenápadne oberá o zdravie? Navyše sa zle zhadzuje, ťažko sa spaľuje a nedá sa to len cvičením. Musíte zaradiť do jedálnička správne potraviny, ktoré pomáhajú spaľovať brušný tuk.
A my poznáme 9 potravín, ktoré ho spaľujú a vytvarujú vám ploché bruško.

 

Moc jedla pri zhadzovaní

Možno to znie čudne, ale jedlo má naozaj neuveriteľný význam pri chudnutí. Žiadne diéty, odriekanie si, vyraďovanie určitých surovín. Práve naopak – treba upraviť svoj jedálniček a zamerať sa na potraviny, ktoré udržia vaše črevá zdravé, zbavíte sa postupne brušného tuku, vypnete svoje tukové gény, stabilizujete metabolizmus a zbavíte sa aj zápalov v tele.

Túto tému skvele vypracoval expert na zdravú stravu a výživový poradca David Zinczenko, ktorý vytvoril tzv. program ZERO BELLY. Okrem iného zostavil na základe dlhodobého štúdia a testovania 9 zázračných živín. Pomáhajú reštartovať genetický osud tela, útočí na viscerálny, brušný tuk a pomáha tak vypracovať si ploché bruško. Spolu s cvičením je to ideálna cesta, ako sa dostať opäť do formy, vypracovať si sexi telo, získať viac energie a dobrú náladu.

Na svojej stránke ponúka aj množstvo príbehov mužov a žien, ktorým ZERO BELLY zmenila život. Trvalo schudli, zmenšil sa im objem pása, zlepšilo sa im trávenie a dokázateľne sa im zlepšili markery v krvi. Viaceré príklady nájdete aj v knižke Diéta ploché brucho, ktorá vyšla aj v slovenčine.
„Program je vypracovaný tak,“ vysvetľuje David Zinczenko, „aby bielkoviny, vláknina a zdravé tuky obsiahnuté v každom jedle pomáhali zlepšovať metabolizmus a bojovať proti hladu, maximalizovali hladiny mikronutrientov vypínajúcich genetické mechanizmy ukladania tuku a minimalizovali prebytočné cukry. Výsledkom bude nielen rýchle a jednoduché chudnutie, ale takmer okamžitý pocit prílivu energie, zoštíhlenia strednej časti tela a ľahkosti.“

diéta pre ploché bruško

9 potravín pre ploché bruško

Poďme si teda predstaviť tých 9 potravín, živín pre ploché bruško.

1.Správne nápoje

Ideálne smoothie, ktoré podporuje prirodzené chudnutie a naberanie svalovej hmoty. Nápoje plné vitamínov a vlákniny si urobte doma – tie kupované majú často pridané cukry, mlieko či umelé prísady. Štúdie dokazujú, že vysoko proteínové smoothie s nízkym obsahom tuku sú vysoko účinným zdrojom živín pre zásobovanie svalov – práve preto vám radím: „Dajte si ich hneď po cvičení – všetky miešané ovocné nápoje s vlákninou udržia vo vás pocit sýtosti dlhšie než ovocné džúsy,“ radí David Zinczenko.

 

2.Vajíčka

Už dve vajcia poskytnú človeku polovicu jeho dennej potreby cholínu, čiže vitamínu B, čo je základná živina určená na stavbu bunkových membrán celého tela. Podľa mnohých prieskumov nedostatok cholínu priamo súvisí s génmi, ktoré spôsobujú kumuláciu viscerálneho tuku, najmä v pečeni. Cholín sa nachádza aj v morských plodoch a chudej hovädzine.

 

3.Červené ovocie

Mnohé výskumné práce dokázali, že najmä červené a červenkasté ovocie bojujú s brušným tukom oveľa intenzívnejšie. Červený grapefruit, čerešnevišne, maliny, jahodyčučoriedky. Tiež jablká Pink Lady, melón, slivky, broskynenektarinky. Takéto ovocie najlepšie vypína gén obezity, obsahujú antioxidanty, vlákninu a množstvo iných živín.

 

4.Olivový olej

Hoci sa pridávanie tuku do jedla môže v čase chudnutia zdať v rozpore so zdravým rozumom, konzumácia rozumnej dávky nenasýtených tukov, čiže takých, ako je olivový olej, avokádo a orechy, môže odvrátiť hlad a udržať pocit plnosti regulovaním hormónov hladu. Vhodné sú: extra panenský olivový olej, panenský kokosový olej, avokádo, vlašské orechy, kešu orechy, mandle, mandľové maslo, divý losos, sardinky, mleté ľanové semená (ľanová múka), chia semienka. Pomáhajú prekonať hlad.

 

5.Strukoviny

Zdroje správnej vlákniny poskytnú telu energiu, pomôžu nakŕmiť svalovú hmotu a zároveň udržať po celý deň pocit sýtosti. Okrem naplnenia sa vlákninou, strava diéty ZERO BELLY, ako je fazuľa, šošovica, ovos, quinoa a hnedá ryža, obsahuje horčík a chróm – dve neuveriteľne dôležité živiny. Zápasia s kortizolom, čo je stresový hormón usmerňujúci ukladanie tuku okolo pása. A potláčajú tvorbu inzulínu (vysoké hladiny tohto hormónu tiež podporujú hromadenie tuku okolo brucha).

schudnitePrečítajte si aj
Jedze viac. Cvičte menej. A schudnite.

6.Chudé mäso a ryby

„Proteín je kryptonit pre brušný tuk a súčasne základný stavebný blok pre štíhle, silné a ploché brucho,“ tvrdí v knihe Diéta pre ploché brucho David Zinczenko. Keď budete jesť proteín, vaše telo bude musieť na trávenie vynaložiť veľa kalórií. Chudé mäso je kľúčovým zdrojom cholínu, živiny, ktorá pomáha vypnúť genetické spúšťače stukovatenia pečene (je to nová epidémia spojená s viscerálnym tukom). Tiež obsahuje  metionín a vitamín B12, ktoré odpájajú gény súvisiace s cukrovkou a priberaním na váhe. Takže zaraďte do jedálnička vykostené kuracie prsia bez kože, chudé mleté morčacie (94% mäsa), chudé hovädzie, jahňacie, divý losos, krevety, mušle, treska, tuniak, halibut, červenica obyčajná, sladkovodné ryby, ako je šťuka a mesačník.

 

7.Zelený čaj a farebná zelenina

Potraviny nízkou energetickou hustotou, ako je zelenina, sú pre program ZERO BELLY rozhodujúce, pretože jej dodávajú základné živiny, obohacujú ju o vlákninou a dodávajú objem. To všetko s relatívne malým obsahom kalórií. Jasné, žiarivé farby signalizujú, že zelenina je bohatá na polyfenoly, mikroživiny pomáhajúce regulovať stravou vyvolávané zápaly. Zelený čaj obsahuje katechíny a niektoré z nich môžu „vypnúť“ genetické spúšťače cukrovky a obezity. A zelenina, najmä jej listové druhy, má veľmi nízke glykemické zaťaženie – čo znamená, že naplní telo živinami bez toho, aby vytvárali vysokú hladinu cukru v krvi.

 

8.Koreniny

Nebojte sa škorice (napríklad do kávy), zázvoru (do čaju), ale aj kvalitnej čokolády. Testy o pôsobení piperínu na zvieratá dokázali, že účinkuje proti depresiám, zápalom a artritíde a zvyšuje účinnosť iných živín. Pri testoch na ľuďoch zistili, že zlepšuje schopnosť získať pekne opálenú pokožku, aj keď účastníci strávili na slnku menej času. Bylinky, koreniny a rôzne príchute urobia viac ako pridanie ďalšieho sústa do jedla a pomáhajú znížiť príjem soli. Semená žltej horčice majú vysoký obsah zlúčenín pôsobiacich proti rakovine. Škorica sa spája so zlepšenou reakciou na inzulín. Zmes kurkumy s chrenom má vplyv na pôsobenie génov na ukladanie tuku a zázvor obsahuje vysoké množstvo zdravie posilňujúcich fytoživín. A výhody horkej čokolády? Rozjasňuje myseľ, znižuje krvný tlak, zmenšuje chuť do jedla.

 

9.Špeciálne rastlinné bielkoviny

Rastlinné proteínové prášky majú nízky obsah cukru a sú vysoko vláknitou alternatívou obľúbených mliečnych výrobkov. Pri menšej dávke cukru a zdravšom profile tuku proteíny na rastlinnej báze zlepšia aj zdravie čriev a súčasne podporia rozvoj svalov. Dobrou alternatívou bielkovín je konope, ryža a hrášok. No ak sa chcete uistiť, že dostávate kompletný proteín s plným profilom aminokyselín, najlepšia bude zmes, ktorá je kombináciou všetkých troch.

Aj tieto články by vás mohli zaujímať:

Facebook Comments
Celkovo prečítaní 8 427x, 4 prečítaní dnes

Aj tieto články by vás mohli zaujímať: