Ako odstrániť tuk zo spodného bruška? Toto je 6 účinných cvikov

LinkedIn

Len málo ľudí si pri pohľade do zrkadla povie – „dobre vyzeráš, všetko je v poriadku“. Väčšinou nájdeme menšie či väčšie chybičky, aj keď nejde o nič dramatické. V súvislosti so svojím telom máme tendenciu preháňať a vidieť veci černejšie.
Jednou z najproblematickejších partií na tele je spodné bruško a tuk, ktorý sa tam nejako záhadne usadil 🙂 Faldy na bruchu proste nevyzerajú sexi, takže sa snažíte vyhýbať obtiahnutým šatám alebo tričkám, však?

Možno však stačí pár dobrých tipov a k tomu účinné cvičenia, ktoré môžu znamenať veľký výsledok. Začína sa to samozrejme vhodne zvolenou stravou, čiže pridajte viac potravín s mononasýtenými mastnými kyselinami ako sú orechy vlašské orechy, mandle ap.), olivový olej, tekvicové a ľanové semienka, sójové bôby, avokádo ap. Výskum dokázal, že ženy prijímajúce viac mononasýtených mastných kyselín prišli až o 1600 kalórií a stratili tretinu svojho brušného tuku za mesiac.

Treba obmedziť sladké a slané. Dopriať si viac horčíka (listová zelenina, banány, sójové bôby), ktorý reguluje v organizme stovky funkcií a okrem iného tiež znižuje hladinu cukru v krvi. Jedzte ryby, zabudnite na pivo a cvičte efektívne. Ponúkame vám pár tipov na cviky, ktoré zaberajú.

 

Takže ako odstrániť tuk zo spodného bruška?

Čo vás zbaví kalórií aj centimetrov okolo brušného pásu? Určite odporúčame vysokointenzívne cvičenie – znižuje nielen inzulín, ale aj triglyceridy a kortizol, vďaka čomu spálite viac kalórií za kratší čas.
A teraz k tým správnym cvikom na brušný tuk… Ako upozorňujú naši priatelia z Fitshakera v diári na rok 2020 Fitness diár, „asi vás prekvapíme informáciou, že ´lokálne´ chudnutie, resp. chudnutie vybranej časti tela ako stehná, bruško ap., bohužiaľ neexistuje.” 🙁
Ak sa teraz cítite sklamané, nemusíte. Chudnutie aj formovanie je komplexný proces, pri ktorom sú kľúčová trpezlivosť, spomínaná vyvážená strava a správna kombinácia cvikov.

Cviky na spevnenie bruška

Bez cvičenia to naozaj nejde, hoci strava môže za vás urobiť veľa užitočnej práce. Treba aj zamakať na tréningu, pokojne doma.  Napríklad takto to robí svetoznáma fitneska Zuzka Light.
No a týmito cvikmi spodné bruško, ale aj boky krásne spevníte a vytvarujete:

cvik na brucho - bočný plank

 

cvik na brucho - skracovačky

 

cvik na brucho - priťahovanie kolena

 

cvik na brucho - strihy nohami

 

cvik na brucho - dvíhanie v ľahu

 

Zásobník účinných cvikov

Tieto cviky odporúčajú vo Fitshakeri, ktorí sa v tom naozaj vyznajú. Vedia, ako formovať postavu, ako sa vypracovať, schudnúť či spevniť určité partie.
V spomínanom Fitnes diári 2020 nájdete aj cviky na spevnenie zadku, cvičenia na zdravší chrbát, cviky na uvoľnenie krčnej chrbtice, ktorá trpí najmä v práci za počítačom. Tiež v knižke nájdete tipy pre kvalitný strečing po cvičení, ale aj 12 krokov ako dosiahnuť TOP postavičku podľa Zory Czoborovej.
Nám sa však najviac páči zásobník cvikov na konci knihy – na ruky i nohy, na brucho aj zadok.

ako odstrániť tuk z bruška

Náš tip
Ak sa chcete pred cvičením poriadne namotivovať, otvorte si na blogu Fitshaker sekciu Premeny – nájdete tam množstvo príbehov žien rôznych vekových kategórií, ktorým sa s Fitshakerom podarilo schudnúť a dosiahnuť tak svoj vytúžený cieľ 🙂 .


                                                                       Páčil sa ti článok? Pošli ho ďalej!

About Author

Avatar