Ktoré športové aktivity sú najlepšie na chudnutie? Pri ktorých spálite najviac?

LinkedIn

Dá sa určitými druhmi športových aktivít zhodiť viac kíl ako inými? Ktoré činnosti sú najlepšie na chudnutie? Pri ktorých zapojím čo najviac svalov a spálim najviac kalórií?
Nuž, športujeme z rôznych dôvodov. Niektorí milujú šport natoľko, že si bez neho nevedia predstaviť svoj život  a berú ho ako úplnú samozrejmosť. Iní ho zasa vykonávajú preto, že zlepšuje kondíciu a má priaznivý vplyv na srdce i zdravie ako také.
Avšak najväčšia časť z nás športuje s jediným cieľom. A to schudnúť. Ak máte rovnaký cieľ, máme pre vás tipy na pohybové aktivity, s ktorými kilá pôjdu dole najrýchlejšie.

 

Ideálny šport na chudnutie?

Predtým, než si predstavíme jednotlivé športové aktivity, treba zdôrazniť jednu vec. Šport, ktorému sa rozhodnete venovať, vás nesmie nudiť a musíte ho vykonávať pravidelne. To znamená aspoň tri dni v týždni. Keď sa totiž pustíte do pohybovej aktivity, ktorá vás vôbec nebaví a budete sa do nej vyslovene nútiť, je len otázkou času, kedy s ňou skoncujete.

Preto skúste najprv porozmýšľať (bez ohľadu na to, ktorý šport sľubuje najrýchlejšie spaľovanie kalórií), ku ktorej športovej aktivite máte pozitívny vzťah. Pokojne sa vráťte aj do detstva. Je totiž dosť pravdepodobné, že si k tomuto typu fyzickej aktivity si opäť nájdete cestu.

plavanie na chudnutie

 

Dá sa chudnúť len športom?

Ďalšia dôležitá vec – chudnutie ide ruka v ruke so stravou. Ak budete športovať a súčasne sa nevhodne stravovať, svojich kíl sa nezbavíte. Je to takmer nemožné. Nehovoríme o držaní diéty, len o nutnosti úpravy svojho jedálnička. Treba z neho vylúčiť nezdravé tuky a sacharidy a nahradiť ich zdravšími alternatívami. Tiež treba dať stopku sladeným nápojom a alkoholu a namiesto nich piť len čistú vodu alebo nesladené čaje či kávu.

Rovnako si musíte strážiť svoj denný príjem a výdaj energie. Optimálny denný príjem dospelej ženy by sa mal pohybovať v rozmedzí od 1800 do 2000 kalórií. U mužov je to viac – 2200 až 2400 kalórií. Najlepšie spravíte, ak sa s otázkou o úprave stravy obrátite na výživového poradcu, ktorý vám nastaví jedálniček na mieru.

10 najvhodnejších športov na chudnutie

  1. chôdza
  2. beh
  3. tenis
  4. bicyklovanie
  5. squash, bedminton
  6. plávanie, cvičenie vo vode
  7. inline korčuľovanie
  8. nordic walking
  9. beh na lyžiach
  10. plážový volejbal

cyklistika na chudnutie

 

Koľko pri nich spálite kalórií?

A teraz sa pozrieme na jednotlivé typy športových aktivít, pri ktorých sa spaľuje najviac kalórií.

  • Približne 700 až 800 kalórií za hodinu spálite behaním, plávaním, bicyklovaním či cvičením aerobiku.
  • Zhruba 600 až 500 kalórií za hodinu odbúrate tancovaním zumby, hraním raketových hier (napríklad tenis či squash) a futbalu, šliapaním na stepperi, tiež kickboxom.
  • Od 400 do 300 kalórií za hodinu spálite korčuľovaním, džogingom i skákaním na trampolíne.
  • Pod 300 kalórií za hodinu spálite cvičením jogy, posilňovaním a aj turistikou.

Samozrejme, vždy záleží na tempe a intenzite, s akými dané športové aktivity vykonávate.

masáž pred športomPrečítajte si tiež
Naozaj pomôže masáž pred športom alebo po ňom?

 

Efektívna je aj chôdza

Ak nepatríte k fanúšikom športu ako takého, alebo máte určité zdravotné problémy, kvôli ktorým nemôžete športovať, vynikajúce sú aj prechádzky. Okrem toho, že si prečistíte hlavu na čerstvom vzduchu a načerpáte novú energiu, podporíte aj zdravie svojho srdca i kĺbov.

Pokiaľ ide o čas, ktorý by ste mali chôdzi venovať, ideálne je vybudovať si návyk. Odporúčame začať 20 až 30-minútovými prechádzkami, a to aspoň trikrát do týždňa. Chôdza by mala byť plynulá a počas nej sa snažte správne dýchať. Sústreďte sa na hlboké nádychy.
Možno vás prekvapí, že už 30-minútová prechádzka vás môže zbaviť okolo 100 kalórií. Pri rýchlejšom tempe je to, samozrejme, viac. Ak na prechádzky nemáte čas, jednoducho začnite chodiť viac pešo. Do práce, na poštu alebo stretnutie…. možností máte určite niekoľko, skúste nad tým premýšľať.

chôdza na chudnutie

Foto: Unsplash.com, Pexels.com


                                                                       Páčil sa ti článok? Pošli ho ďalej!

About Author

Láska k písaniu sa u mňa rozvinula na základnej škole. Dnes pôsobím ako redaktorka, ktorá má záľubu v lifestylových témach. Vo voľnom čase sa upínam najmä ku knihám, tie sú pre mňa nekonečnou studnicou prekvapení a zaujímavostí.